کد خبر 127968
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
تشکیل کارگروه ویژه در حمل و نقل هوایی

مقرر شده است، کارگروه ویژه‌ای متشکل از نمایندگان سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها تشکیل و اقدامات لازم در مورد عمل به توصیه‌های ایکائو انجام شود.

به گزارش پرشین خودرو، در پی توصیه‌های جدید سازمان جهانی هواپیمایی کشوری ایکائو در خصوص بازگشت صنعت هوانوردی به چرخه حمل و نقل پس از همه گیری ویروس کرونا، روز گذشته جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و مدیران کارگروه های مقابله با کرونا در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.


در این جلسه مشکلات و اقدامات انجام یافته در جهت مقابله با ویروس کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت، همچنین مقرر شد کارگروه ویژه‌ای متشکل از نمایندگان سازمان و شرکت فرودگاه ها تشکیل و اقدامات لازم در خصوص عمل به توصیه‌های ایکائو انجام شود.

 

کارگروه ویژه

 


ایکائو ۱۱ توصیه برای بازگشت صنعت هوانوردی به چرخه حمل و نقل پس از همه گیری ویروس کرونا(COVID-19) به کشورهای عضو ابلاغ کرده که در حوزه های ایمنی، بهداشت عمومی، امنیت و تسهیلات، اقتصاد و درآمد و همچنین تبادل اطلاعات است.

ایکائو از کشورهای عضو انتظار دارد تا به این توصیه ها توجه کرده و اقدامات خود را در هر حوزه بر روی سایتی که به این منظور طراحی و اجرا کرده است بارگذاری کند.

همچنین برای کاهش مخاطرات در بهداشت عمومی، موارد و اقدامات جداگانه ای را تعریف کرده که در حوزه های عمومی، فرودگاهی، هواپیما، گروه پروازی و بار هواپیما(Cargo) تقسیم بندی می شود، این اطلاعات در سایت محافظت شده ایکائو منتشر و در اختیار افراد مشخص شده(Focal point) کشورهای عضو برای بروزرسانی اطلاعات قرار داده است.

 

کد خبر 127968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha