به عرضه خودرو در بورس خوشبین نیستم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به عرضه خودرو در بورس خوشبین نیستم و معتقدم این اقدام موجب کاهش قیمت خودرو نخواهد شد.

فرهاد طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس پیشنهادی که هم اکنون در کمیسیون صنایع در حال بررسی است و هنوز فرایند نهایی شدن آن کامل نشده است، مقرر شده تا خودرو در بورس کالا عرضه شود که در صورت تحقق این امر خودرو در بستر بورس کشف قیمت خواهد شد که این قیمت همان قیمت فروش یا قیمت بازار خواهد بود.

وی با اشاره به تاثیر برخی تصمیمات نادرست در تبدیل خودرو به کالای سرمایه ای تصریح کرد: به رغم اینکه خودرو در همه جای دنیا کالای مصرفی است اما امروز در کشور ما به دلیل برخی تصمیمات تبدیل به کالای سرمایه ای شده و دیگر تنها نیاز واقعی خانواده ها پاسخ گوی این حجم از تقاضای بازار نیست بنابراین با عرضه در بورس نیز شرایط برای پاسخ به تقاضای کاذب به بازار و کاهش قیمت فراهم نخواهد شد.

 

خط تولید خودرو



وی تاکید کرد: در چند سال اخیر عملکرد اشتباه در قیمت گذاری دستوری موجب تغییر نگاه به این کالا و افزایش شکاف قیمت کارخانه و بازار خودرو و بستری مناسب برای سودجویی دلالان شده است.

ایجاد بستری مناسب برای آزادسازی قیمت خودرو

نماینده مردم استهبان، نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ گاه قیمت گذاری دستوری در بازار خودرو جواب نداده است، ادامه داد: تعیین دستوری قیمت خودرو به خصوص در شرایط کنونی اقتصادی شرایطی را برای جولان واسطه ها در بازار و سرازیر شدن سود حاصل از این بازار به جیب دلالان شده است در حالی که این عملکرد هر روز زیان بیشتری را به شرکتهای خودروساز تحمیل کرده است.

طهماسبی افزود: با حذف قیمت گذاری و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا دیگر امکان سودجویی از بازار خودرو فراهم نخواهد شد.

وی اضافه کرد: عرضه در بورس نیز راهکار مناسبی نخواهد بود چرا که باز هم بخشی از بورس در اختیار دولت است.

طهماسبی در پایان با تاکید بر لزوم آزادسازی قیمت خودرو تصریح کرد: باید شرایط و بستر برای آزادسازی قیمت خودرو فراهم شود و با افزایش عرضه و ایجاد تنوع در تولیدات مردم نیز آزادانه حق انتخاب از بازار را داشته باشند.

خبرنگار: زهرا حریری

کد خبر 128000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha