کد خبر 128003
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
ریزش ۳۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی در ۳ روز

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران از ریزش قیمت ۲۵ تا ۳۰درصدی خودروهای خارجی از روز شنبه تا دوشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خبرآنلاین، نعمت کاشانی‌نسب به اعلام این خبر درباره برخی اظهارات درباره افزایش نرخ 15 تا 30 درصدی خودروهای داخلی در روزهای اخیر بیان کرد: اصلا چنین چیزی صحت ندارد بلکه میزان افزایش خودروهای داخلی در هفته جاری در حد 2 درصد بوده است.

وی تاکید کرد: طرح چنین اعداد بالایی برای میزان افزایش نرخ خودرو در شرایطی که بازار در رکود کامل به سر می برد، جوسازی‌های دلالان است که به دنبال افزایش قیمت و سود بیشتر هستند. این رقم‌ها برای گرم کردن بازار گفته می‌شود.

کاشانی نسب گفت: بازار خودرو در اصل قفل شده و هیچ معامله‌ای انجام نمی شود. به دلیل افزایش نرخ ارز، دلال‌ها نیز به میزان جزئی و حداکثر حدود 2 تا 3 درصد بر نرخ خودروها افزوده‌اند. قیمت‌ها واقعی نبوده و در اصل کاغذی است و هیچ معامله‌ای انجام نمی شود.

وی تصریح کرد: نه اکنون و نه زمانی که قیمت‌ها پایین آمد، هیچ خریداری وجود نداشت و ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر دلار بر روی رقم 27 هزار تومان تثبیت شود،‌ وضعیت بازار خودرو چه خواهد شد، گفت: دولت اجازه نخواهد داد بر روی این رقم نرخ دلار تثبیت شود، همه تلاش دولت این است که قیمت را کاهش دهد. قیمت دلار این رقم‌ها نیست و پایین‌تر خواهد آمد.

وی تاکید کرد: اکنون فقط مصرف‌کننده واقعی نسبت به خرید خودرو اقدام می کند؛ مصرف کننده واقعی نیز در چنین شرایطی خرید نمی کند و اکنون خودروهایی را که دلال‌ها خریداری کرده‌اند، به اصطلاح روی دستشان مانده است.

مقاومت دلالان در برابر ریزش قیمت خودرو

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران بیان کرد: تحت این شرایط دلالان در حال مقاومت هستند.

وی درباره پیام منتسب به برخی نمایشگاه‌داران و درخواست آنها برای ذکر نکردن ریزش قیمت‌ها توضیح داد: چنین چیزی اصلا صحت ندارد و این دلال‌ها هستند که با پخش چنین پیام‌هایی به دنبال ممانعت از ضرر و زیان بیشتر هستند.نمایشگاه داران چنین صحبت‌هایی نمی‌کنند. گرانی به نفع هیچ‌کس نیست هرچه قیمت‌ها پایین‌تر بیاید بازار رونق می یابد. اکنون گرانی و افزایش قیمت‌ها سبب شده تا معامله‌ای انجام نشود در حالی که با کاهش قیمت‌ها و تثبیت شدن نرخ‌ها، خرید و فروش آغاز شده و بازار رونق می‌یابد.

کاشانی نسب اظهار کرد: تا زمانی که نرخ ارز تثبیت شود می توان نسبت به همه چیز برنامه ریزی کرد و بازارها رونق می یابد.

کاهش 25 تا 30 درصدی قیمت خودروهای خارجی

وی درباره میزان ریزش قیمت خودروهای خارجی گفت: قیمت‌ خودروهای خارجی به نسبت قبل پایین آمده و هیچ معامله‌ای هم با قیمت‌های پایین انجام نمی‌شود. تمام خودروهای خارجی به نسبت شاهد کاهش 25 تا 30 درصدی نرخ‌ها بوده‌اند که این اتفاق از شنبه تا سه شنبه اتفاق افتاده و هیچ خریداری وجود ندارد.

وی پیش بینی کرد: در پایان هفته هم هیچ رونقی در بازار نخواهد بود زیرا نرخ ارز تثبیت نشده است.

قبلا دلال‌ها خودرو را می خریدند تا در آینده نزدیک با بالارفتن قیمت‌ها، آنها را بفروشند اما اکنون این امید وجود ندارد و در مقابل مصرف‌کنندگان هم منتظر تثبیت قیمت‌ها هستند تا خرید خود را انجام دهند تا زمانی که نرخ ارز تثبیت نشود، مصرف‌کننده واقعی حتی برای مصرف شخصی هم خودرو خریداری نمی‌کند و صبر می‌کند.

تاثیر پیش فروش خودروسازان بر کاهش قیمت خودرو در بازار


وی درباره تاثیر طرح‌های پیش فروش 2 شرکت بزرگ خودروسازی کشور در قیمت بازار و حاشیه بازار بیان کرد: به حتم این مساله در قیمت خودرو در بازار تاثیرگذار است زیرا هرچه تولید خودرو در کشور افزایش یابد و در بازار توزیع شود، موجب افزایش عرضه و در نتیجه کاهش قیمت خواهد شد. باید توجه داشت که اکنون این دو شرکت خودروساز نسبت به سال گذشته افزایش بیش از 20درصدی تولید داشته اند که در تامین نیاز مردم موثر خواهد بود.

خودرو کالای مصرفی است وسرمایه‌ای نیست قبلا خریداری می شد برای اینکه پس از مدتی با فروش آن سود کنند اما اکنون مصرف‌کننده واقعی به دنبال خرید است و سرمایه‌گذاری روی این مساله منجر به ضرر خواهد شد و سرمایه‌گذاران وارد این موضوع نمی شوند.

کد خبر 128003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha