سهم ۲۵ درصدی بانوان در کشته‌های تصادفات

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: نتایج داده‌کاوی تصادفات نشان می‌دهد که رانندگی زنان از مردان در ایران منضبط‌تر بوده ولی زنان در واکنش به تصادفات ضعف بیشتری نشان می‌دهند.

به گزارش پرشین خودرو، شهرام آدم‌نژاد در مراسم گرامیداشت سالروز یادبود قربانیان سوانح رانندگی با محوریت «پویش آگاه‌سازی بانوان و کودکان» با اشاره به اینکه هر ساله ۲۵ آبان در دنیا به عنوان روز «ایمنی راه‌ها» گرامی داشته می‌شود، گفت: برای کاهش اثرات تصادفات به ویژه کشته‌های سوانح رانندگی، نیاز به اقدامات زیادی داریم.

وی افزود: ۲۰ سال قبل تعداد کشته‌های سوانح جاده‌ای سالانه ۲۸ هزار نفر و تعداد مصدومان آسیب‌دیدگان یک میلیون نفر بود. از سال ۸۲ اقداماتی برای کاهش این آسیب‌ها با استفاده از استانداردهای بین‌المللی آغاز شد که بخشی از آنها عبارتند از آموزش، بهبود تجهیزات و بهسازی راه‌ها، نصب علائم در جاده‌ها، اعتبار کیفی ناوگان شخصی و عمومی و افزایش کنترل و نظارت سیستم‌های هوشمند.


معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: با این اقدامات، تعداد کشته‌های سوانح رانندگی در حال حاضر به ۱۷ هزار نفر در سال و تعداد مصدومان به ۶۰۰ هزار نفر کاهش یافته اما به نظر می‌رسد باید اقدامات خود را برای کاهش این آسیب‌ها تغییر دهیم.

به گفته آدم‌نژاد، سال جاری نقشه راه ایمنی راه‌ها در کمیسیون ایمنی راه‌ها تصویب شد که چند ویژگی دارد و سهم هر دستگاه در بهبود وضعیت موجود مشخص شده است. همچنین با اجرای این نقشه راه، تغییرات بنیادینی در بخش کنترل و نظارت هوشمند، ارتقای سیستم‌های ITS، رفع نقاط حادثه‌خیز و ارتقای کیفیت خودروها در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه خودروسازان داخلی افزایش ایمنی محصولات را در اولویت قرار دهند، گفت: اگرچه خودروسازان با مشکلات اقتصادی روبرو هستند، اما موضوع ایمنی سرنشینان فارغ از مباحث اقتصادی باید در اولویت باشد.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها با تأکید بر اهمیت توجه بیشتر به بیشترین آسیب‌دیدگان از سوانح رانندگی که کودکان و زنان هستند، اظهار داشت: نتایج داده‌کاوی تصادفات در ایران نشان می‌دهد که بانوان از آقایان انضباط بیشتری در رانندگی دارند اما در واکنش به تصادفات ضعف بیشتری نشان می‌دهند.

آدم‌نژاد تأکید کرد: ۲۵ درصد کشته‌های سوانح رانندگی در سال گذشته را بانوان تشکیل می‌دهند و گسترده‌ترین کاری که می‌توان برای کاهش این آسیب‌ها انجام داد، آموزش، آگاهی دادن و افزایش مهارت است.

دبیر شورای عالی ترابری یادآور شد: سال جاری آمار کشته‌های سوانح رانندگی کاهش داشته که بخشی از آن به دلیل محدودیت‌های سفر به دلیل کرونا بوده است.

منبع: مهر

کد خبر 128057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha