کد خبر 128062
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
تشدید کرونا با کاهش ساعت فعالیت مترو و اتوبوس

رئیس شورای شهر تهران گفت: کاهش ساعت فعالیت اصناف و ناوگان حمل و نقل عمومی سبب افزایش ازدحام و تشدید شیوع کرونا شده است.

به گزارش پرشین خودرو، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی گفت:‌در بسیاری از کشورهای دنیا چندین روز جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی در نظر گرفته شده که شامل روزهای اهدای کتاب، کتاب و کتابخوانی، عاشقان کتاب و هفته کتاب است و گسترش این موضوع باید هر چه بیشتر در کشور ما مورد توجه باشد البته بسیاری از مردم در ایران نیز کتابخوانی برایشان اهمیت دارد.

وی در ادامه درباره تخلفات انجام گرفته در منطقه 5 در زمینه قراردادهای مشارکتی گفت: این تخلفات مربوط به دوره‌های قبل و عمدتا دهه‌ گذشته بوده و اگر قصوری هم این دوره باشد مربوط به تداوم روند گذشته است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: همه مقصران باید مورد پیگیری قانونی و مجازات قرار گیرند و احقاق حق شهروندان پیگیری شود که ما تذکرهای لازم را در این زمینه داده‌ایم.


هاشمی درباره روند افزایش پاندمی کرونا گفت: به اذعان مسؤولان بهداشت و درمان کشور آمار فوتی‌ها در حال افزایش است و حتی صحبت از رسیدن آمار فوتی‌های روزانه به عدد هزار شده و این در حالی بوده که محدودیت‌های ستاد مقابله با کرونا تأثیر جدی در کاهش ترددها و رفتار مردم ایجاد نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش فعالیت اصناف و ساعت تردد وسایل حمل و نقل عمومی ازدحام جمعیت ایجاد شده که تشدید شیوع کرونا را به همراه داشته است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت نه تنها به پیشنهاد شورا بلکه به تأیید مجمع نمایندگان تهران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و حتی استانداری رسیده و بررسی‌های کارشناسی در این زمینه انجام گرفته است مسیرها مشخص و طی شده و در حال حاضر از رئیس‌جمهور توقع اجرا وجود دارد.

منبع: فارس

کد خبر 128062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha