توضیحات علی امام درباره دلایل حوادث مرگبار مترو

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به حوادث مرگبار اخیر در گارگاه‌های ساخت متروی تهران ضمن تاکید بر اینکه موارد مربوط به HSE باید سخت‌تر و دقیق‌تر پیگیری شود، توضیحاتی درباره دلایل بروز این حوادث داد.

به گزارش پرشین خودرو، علی امام  درباره حوادث اخیر متروی تهران که منجر به فوت 4 کارگر شد، اظهار کرد: نخستین حادثه اخیر در ایستگاه توحید واقع در خط 7 مترو رخ داد و آسانسور کارگاهی با وجود اینکه 35 روز قبل از وقوع حادثه، بازرسی فنی شد و تأییدیه اخذ کرد، سقوط کرد؛ این حادثه به دلیل اشکال مکانیکی و سیستم آسانسور رخ داد.


وی ادامه داد: حادثه دوم هنگام حفاری تونل در ایستگاه 17 شهریور در تقاطع خط 6 و 7 بود؛ متأسفانه به دلیل اینکه شرایط زمین‌شناسی در پهنه‌های تهران متغیر است، ریزشی رخ داد و علی‌رغم اینکه سه کارگر توانستند خود را از مهلکه نجات دهند اما یکی از کارگران جان خود را از دست داد و اتفاق غم‌انگیزی رخ داد.


مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تصریح کرد: از سالیان گذشته، در پروژه‌ها از سوی مجریان طرح یا مشاورانی که نظارت کارگاهی را انجام می دهند، مباحث مربوط به HSE وجود داشته و پیگیری میشده است اما حوادث اخیر نشان داد باید سختگیریها بیشتر شود در واقع نتیجه‌ای که در بر داشت این بود که باید سخت‌تر و دقیق‌تر این موارد پیگیری و اقدامات پیشگیرانه جدی‌تر انجام شود.

وی تصریح کرد: در این راستا جلسه‌ای با مشاوران، مجریان و ... برگزار و تأکید کردیم که معاونت فنی و مهندسی شرکت مترو که یک واحد HSE زیر نظرش وجود دارد، تمهیدات ویژه و سختگیرانه‌تری نسبت به گذشته پیش‌بینی کند تا شاهد چنین حوادثی در آینده نباشیم.
 

منبع: تسنیم

کد خبر 128066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha