پلیس راه‌آهن محموله ۱۲میلیاردی قاچاق را کشف کرد

فرمانده پلیس راه‌آهن پلیس پیشگیری ناجا با اعلام کشف بیش از ۱۲ میلیارد کالای قاچاق، مبارزه هدفمند با قاچاق کالا توسط پلیس پیشگیری را بسترساز حمایت از تولید ملی و جهش تولید دانست.

به گزارش پرشین خودرو، سردار حشمت الله ملکی با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس راه آهن تهران در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز به یک محموله بار پستی در انبار توشه ایستگاه راه آهن تهران ارسالی از ایستگاه راه آهن شیراز مشکوک و با اخذ دستور از مقام قضائی نسبت به توقیف آن اقدام کردند.


وی افزود: با حضور نماینده اصل ۲۵ اداره پست، در بازرسی از بار موصوف نزدیک به ۹۰۰ قلم از اقلام مختلف صنفی شامل لوازم خانگی، الکترونیکی، خودرویی و آرایشی و بهداشتی که همگی فاقد مدارک مثبته گمرکی بودند، کشف شد.


فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری ناجا، ارزش محموله پستی مکشوفه را ۱۲ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: با تشکیل پرونده و در اجرای دستور مقام قضائی بار مکشوفه تحویل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف بیش از ۵۲ میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه، مبارزه هدفمند با کالای قاچاق را بستر ساز حمایت از جهش تولید دانست و گفت: مبارزه قاطع، هدفمند و موثر با عناصر قاچاق کالا، همواره از مهم ترین ماموریت های پلیس پیشگیری ناجا و پلیس راه آهن کشور است و تلاش می کنیم با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای آموزشی در راستای فرهنگ سازی عدم استفاده ازکالای قاچاق و کیفیت بخشی تولیدات داخلی، گام های موثری برداشته شود.

سردار ملکی با بیان اینکه در حال حاضر با تلاش شبانه روزی همکارانم در پلیس راه آهن، امنیت مطلوبی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور برقرار است، گفت: این پلیس به عنوان یکی از رده های تابعه پلیس پیشگیری ناجا همواره در کنار سایر مأموریت های مثبت و مؤثر خود، هم پای سایر رده های تابعه ناجا اهتمام جدی به مبارزه با قاچاق کالا و مقابله با فعالیت های مجرمانه قاچاقچیان و ناامن کنندگان اقتصاد کشور دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 128070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha