کد خبر 128076
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
شاخص بورس 9717 واحد افزایش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 9717 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش پرشین خودرو، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که از روز گذشته روند رو به رشد آغاز کرده است، امروز هم در پایان معاملات با افزایش 9717 واحد به رقم یک میلیون و 257 هزار و 367 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن 66 واحد رشد کرده و به رقم 369 هزار و 600 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 4 میلیون و 779 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 17 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.3 میلیون نوبت معامله و به ارزش 12 هزار و 659 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس در روز جاری را که به 4هزار و 452 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله گران امروز در دو بازار بورس اوراق و فرابورس بیش از 17 هزار میلیارد تومان داد و ستد کرده‌اند.

امروز عمده شاخص‌های بورس سبزپوش بودند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ ارزشی هر کدام 0.78 درصد رشد کرده‌اند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 0.2 درصد رشد کرده‌اند.

شاخص آزاد شناور 1 درصد رشد کرد و شاخص بازار اول بورس 1.8 درصد رشد کرد.فقط شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی و عمده در آن انجام می‌شود 0.52درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت تهران و گل‌گهر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و پتروشیمی خلیج‌فارس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص را داشته‌اند.

نمادهای پر تراکنش امروز در بورس تهران شامل ایران‌خودور، سایپا، کشتیرانی جمهوری اسلامی، فولاد مبارکه،‌گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پتروشیمی سرمایه‌ ایرانیان و سرمایه‌گذاری سیمان تأمین بوده‌اند.

همچنین امروز در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات 44 واحد رشد کرده و به رقم 16 هزار و 39 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 90 هزار میلیارد تومان رسید.امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 2.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 631 هزار نوبت معامله و به ارزش 4450میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همچنین نمادهای بیمه پاسارگاد، صبا تأمین، فولاد ارفع، پتروشیمی تندگویان و هلدینگ معدنی خاورمیانه به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و سرمایه‌گذاری سپهر صادرات و نیز نیروی برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پر تراکنش در فرابورس شامل برق پیوندگستر پارس، پتروشیمی ارومیه، سرمایه‌گذاری پویا، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، توسعه و عمران استان کرمان، تهیه و توزیع غذای دناآفرین فدک و صنایع لاستیک یزد بوده‌اند.

با توجه به اینکه بازار بورس روند رو به رشد به خود گرفته است سرمایه‌گذاران حقیقی باید با مطالعه، تحقیق و مشاوره از افراد امین نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند و حتی‌الامکان به روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم یعنی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس شوند.

همچنین با توجه به ارزنده شدن سهام از فروش سهام خود همراه با ضرر خودداری کنند و پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را متنوع کرده تا با بیشترین بازدهی و کمترین زیان همراه شوند.

کد خبر 128076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha