دولت برای فاصله‌گذاری در مترو و اتوبوس چقدر هزینه کرد؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت ریالی جهت بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی و مترو کمک نکرده است، گفت: کرونا باعث شد هر ماه 100 میلیارد تومان خسارت به حمل و نقل عمومی تهران وارد شود.

به گزارش پرشین خودرو، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، درباره وضعیت اتوبوس های پایتخت اظهارداشت: دولت‌های گذشته هر کدام حدود دو هزار دستگاه اتوبوس در دوره خود خریداری کرده و به شهرداری تهران تخصیص دادند و تنها دولتی که مصوبه خوبی در این زمینه داشته اما هیچ اتفاقی در این بخش نیفتاده است، دولت فعلی بوده است.


وی با بیان اینکه اتوبوسرانی با بحران مواجه است،گفت: تا کنون ریالی از اعتبارهای در نظر گرفته شده جهت مقابله با کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی برای توسعه حمل و نقل عمومی و یا به طور کلی شهرداری اختصاص داده نشده است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: مجموعه شهرداری همراه وزارت بهداشت در حال خدمت‌رسانی به شهروندان در حوزه‌های مختلفی همچون حمل و نقل عمومی و بهشت زهرا و یا سازمان پسماند است ولی بودجه ای از سوی دولت به آن اختصاص داده نشده است.

وی گفت: به دلیل شیوع کرونا در هر ماه فقط حمل و نقل عمومی شهرداری تهران حدود 100 میلیارد تومان خسارت دیده و می بیند و متاسفانه تاکنون ریالی از سوی دولت برای جبران خسارت و همچنین خرید اتوبوس و یا تأمین واگن پرداخت نشده در حالی که دولت در این قضیه تکلیف قانونی دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تصریح کرد: بسیاری از اتوبوس‌های پایتخت فرسوده و عمر بالای 10 سال دارند و باید تمهیدات لازم جهت رفع این مشکلات انجام شود.

منبع: فارس

کد خبر 128114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha