کد خبر 128115
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
جزئیات پروژه‌های آزادراهی،بزرگراهی و ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه آزادراه ۶ خطه کنارگذر شرق اصفهان در پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، خیرالله خادمی امروز در نشست خبری «تشریح پروژه‌های زیرساختی حمل و نقلی کشور» با بیان اینکه در کل کشور در بخش ریلی ۳۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال اجراست، گفت: ۸ پروژه ریلی به طول ۱۵۶۰ کیلومتر در اولویت بوده و جزو پروژه‌های جهش تولید محسوب می‌شود که باید تا پایان ۱۴۰۰ تکمیل شود.

وی افزود: در بخش آزادراهی نیز ۱۳۴۵ کیلومتر در دست احداث است که در قالب ۲۱ پروژه در سراسر کشور ساخته خواهد شد اما ۹ پروژه آزادراهی به طول ۶۵۱ کیلومتر در اولویت ساخت قرار دارد.


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به در دست احداث بودن ۸۷۰۰ کیلومتر بزرگراه گفت: ۱۷۶۱ کیلومتر پروژه بزرگراهی در اولویت بوده که ساخت آن در قالب ۷۷ پروژه در سراسر کشور به سرعت در دست پیگیری است.


خادمی، مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای پروژه‌های مذکور را ۲۴ هزار میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: صد درصد اعتبار پروژه‌های ریلی و بزرگراهی را دولت تأمین کرده و اعتبار پروژه‌های آزادراهی با مشارکت دولت و بخش خصوصی تأمین می‌شود.

 

پروژه آزادراهی



وی بیان کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای پروژه‌های ریلی ۴,۷۸۰ میلیارد تومان و ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار ارزی است. همچنین اعتبار پروژه‌های آزادراهی ۸,۴۱۳ میلیارد تومان و بزرگراهی ۴,۲۵۴ میلیارد تومان است که در مجموع ۲۴ هزار میلیارد تومان با احتساب هر یورو ۱۲ هزار تومان بودجه در نظر گرفته شده ولی با توجه به افزایش نرخ ارز، احتمال می‌دهیم که ۵۰ درصد افزایش قیمت و تعدیل صورت هزینه پروژه‌ها را به دنبال داشته باشیم؛ در نتیجه اعتبار مورد نیاز به ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح پروژه آزادراه ۶ خطه کنارگذر شرق اصفهان در پنجشنبه هفته جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: این آزادراه از محور کاشان به اصفهان در تقاطع جاده اردستان – اصفهان به طول ۶۳.۶ کیلومتر شروع شده و به سمت جاده نائین – اصفهان ادامه دارد.

وی تأکید کرد: این آزادراه ۸۰ دقیقه زمان سفر را کاهش داده و ۳۵ کیلومتر از مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان برای خودروهای عبوری کم می‌کند. همچنین ۲۵۰ نفر کاهش تلفات جاده‌ای در طول سال در استان اصفهان پیش‌بینی شده است.

خادمی، اعتبار هزینه شده از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذار این پروژه را ۷۰۰ میلیارد تومان تاکنون عنوان و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این هزینه‌ها به هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

منبع: مهر

کد خبر 128115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha