فغان نیزارها، برگزیده جشنواره ملی بهترین کتاب دفاع مقدس

کتاب «فغان نیزارها» مجموعه یادداشت‌های روزانه مجید کریمیان از عملیات بدر است که در 251 صفحه و به همراه 80 قطعه از عکسهای او روایت مستند و مصوری از روزهای 18 تا 28 اسفند ماه سال 1363 را ارائه می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، مجید کریمیان در این کتاب، خاطرات خود را از زمان عزیمت به جبهه، حضور در پادگان دو کوهه، منطقه عملیاتی بدر، اعزام به خط مقدم با قایق‌های تندرو، حضور در کنار رود دجله به همراه رزمندگان، مواضع و سنگرهای فتح شده، عکاسی از اسرای عراقی و نقل و انتقال مجروحین و شهدا به رشته تحریر در آورده است.

مجید کریمیان تا مرحله پذیرش قطعنامه 598 در بیش از 13 عملیات بزرگ و کوچک از جمله خیبر، بدر، والفجر 8 و 10، کربلای 4 ، 5 و 10، بیت المقدس 2 ، 5 و 7، نصر 8، عملیات بدر 5 و عملیات مرصاد به عنوان عکاس خبری حضور داشته است.

آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس امروز دوشنبه با حضور «غلامعلی حدادعادل» رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، «بهمن کارگر» رییس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و مقامات کشوری و لشکری و معرفی برترین‌ها در باغ موزه دفاع مقدس و همزمان در سایر شهرهای کشور به صورت مجازی برگزار شد.

این جشنواره از سال ۷۳ آغاز شده است و هجدهمین دوره آن مربوط به کتاب‌های سال‌های ۹۵ و ۹۶ است که ۲ هزار ۹۶۱ عنوان کتاب به جشنواره راه یافت و از این تعداد ۸۰ عنوان به مرحله نهایی رسید.

در نهایت ۱۸ گروه داوری، ۲۵ اثر و ۱۲ کار گروه از حوزه نشر را به عنوان برترین‌های جشنواره انتخاب کردند.

خاطره، مستند، پژوهش نظامی و سیاسی، داستان بزرگسالان، زندگینامه داستانی، شعر و نثرادبی، پژوهش‌های فرهنگی، تاریخ شفاهی، آثار مرجع، مدافعان حرم، حوزه‌های داخلی، مدیریت هنری، شعر، ترجمه، ادبیات کودکان و نوجوانان، مقاومت اسلامی، هنرهای تجسمی، توطئه‌های داخلی و هنرهای نمایشی موضوع کتاب‌ها در این دوره از جشنواره بودند.

کد خبر 128138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha