کد خبر 128171
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
تعدیل تعرفه ناوبری و فرودگاهی برای ایرتاکسی

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اصلاحیه ماده ۶۳ قانون وصول برخی درآمدهای عمومی دولت و مصرف آن در موارد معین برای اجرا از اول آذر ماه ابلاغ شد.

به گزارش پرشین خودرو، حمیدرضا سیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: این اصلاحیه روز بیستم آبان 99 توسط دبیر هیات دولت برای اجرا، ابلاغ شد و هیات وزیران با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اصلاح «آیین نامه اجرایی ماده (۶۳) قانون وصول بخشی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین» موضوع تعرفه خدمات در پاویون، تعرفه‌های خدمات ناوبری و فرودگاهی موافقت کرد.


وی ادامه داد: به دنبال این موافقت، تعرفه ها در بخش هوانوردی عمومی در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از 75 تا 90 درصد تعدیل و هواپیماهای آموزشی از معافیت 50 درصدی در پروازهای ناوبری برخوردار خواهند شد.


معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: یکی از نکات مهم در این اصلاحیه توجه ویژه به برنامه توسعه هوانوردی عمومی است و برای اولین بار در تاریخ صنعت هواپیمایی کشور است که به هوانوردی عمومی هویت حقوقی و مستقل داده شده است.

سیدی بیان کرد: شفاف سازی تعاریف هواپیما و هوانوردی عمومی در راستای مفهوم یکسان از عبارات مذکور، تفکیک جدول عوارض ناوبری و فرودگاهی به دو جدول جداگانه مربوط به هواپیماهای با تناژ بیشتر و کمتر از ۹ هزار کیلوگرم و نحوه محاسبه آنها در راستای حمایت از توسعه هوانوردی عمومی، برخی از قابلیت های آیین نامه اجرایی مصوب است.

وی گفت: افزایش درآمدهای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، منطقی کردن گروه بندی فرودگاه ها با لحاظ ترافیک و حجم مسافری آنها به منظور رونق و توسعه پرواز فرودگاه های کم ترافیک و مناطق کمتر توسعه یافته کشور و امکان کاهش و یا افزایش تعرفه های ناوبری و فرودگاهی تا سقف ۵۰ درصد با تصویب هیأت مدیره شرکت به منظور رسیدن به رونق و توسعه حمل و نقل هوایی، از دیگر قابلیت های آیین نامه اجرایی مصوب است.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: ایجاد و حفظ شرایط رقابتی، عکس‌العمل سریع به تغییرات بازار، افزایش درآمد، کاهش بوروکراسی اداری، توسعه بازار هدف (پروازهای عبوری و پروازهای بین المللی)، توسعه و رونق هوانوردی عمومی در کشور و اعطای مشوق های لازم به منظور توسعه شبکه پروازی، پیاده سازی سیاست‌های تشویقی جهت ترغیب شرکت‌های هواپیمایی به انعقاد قرارداد و اجرای تعهدات مربوطه و اصلاح فرآیند وصول درآمدها، از دیگر قابلیت‌های آیین نامه اجرایی مصوب است.

منبع: فارس

کد خبر 128171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha