کد خبر 128415
۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
ارزش تسلا به نیم تریلیون دلار رسید!

تنها طی بیست و چهار ساعت سهام تسلا بیش از پنج درصد افزایش یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، پس از آن که برخی از تحلیل گران بنیادی سهام وال استریت در گزارشی پیش بینی کردند ارزش هر سهم تسلا به بالای 1000 دلار خواهد رسید، تقاضا برای خرید سهام این خودروساز آمریکایی بالا گرفت تا جایی که با افزایش 5.1 درصدی قیمت سهام آن طی 24 ساعت، قیمت هر سهم به بالای 548 دلار رسید تا بدین ترتیب بازدهی سالانه سهام تسلا به رقم خیره کننده 550 درصد برسد.

از سال گذشته و به لطف تنوع بخشی گسترده به محصولات تولیدی تسلا در کنار افزایش تقاضا برای محصولات این شرکت در جهان به ویژه در چین که بزرگ ترین بازار مصرفی دنیا محسوب می شود، ارزش سهام تسلا با سرعت زیادی رشد کرده است و در نتیجه همین رشد سریع نیز اکنون ایلان ماسک- بنیان گذار این شرکت به دومین فرد ثروتمند در جهان تبدیل شده است. وی اکنون 128 میلیارد دلار ثروت دلار که حدود 100.3 میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته است و اکنون تنها جف بزوس بالاتر از وی در فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

نظرسنجی صورت گرفته توسط بانک گلدمن ساکس نشان می دهد که از 189 صندوق بزرگ بورسی وال استریت، 157 صندوق معتقدند سهام تسلا به رکوردشکنی های خود ادامه خواهد داد.

 

تسلا



از زمان عرضه اولیه سهام شرکت تسلا در سال 2010، ارزش هر سهم این خودروساز بیش از 140 برابر افزایش یافته است. هم چنین از ابتدای امسال ارزش سهام گروه تسلا حدود 550 درصد افزایش یافته است. انتظار می رود با وجود شیوع کرونا و کاهش تقاضای جهانی، سودآوری این شرکت در چهارمین فصل متوالی مثبت باشد. تسلا پیشتر در یکم ژوئیه با پشت سر گذاشتن تویوتا به با ارزش ترین برند خودروسازی جهان تبدیل شده بود و اکنون شمار زیادی از کسانی که سهام این شرکت را در عرضه اولیه آن خریده بودند، میلیونر شده اند.

کد خبر 128415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha