صنعت خودروسازی باید از رانت دولتی خارج شود

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: تا زمانی که رقابت در حوزه خودروسازی نباشد نمی توان انتظار معجزه داشته باشیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، اصغر سلیمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: به احزاب دموکرات و جمهوری خواه آمریکایی خوش بین نباشید. جا داشت از فرصت تحریم ها برای جهش تولید، قطع وابستگی به نفت و اشتغال با تکیه بر جوانان و ظرفیت های داخلی استفاده می کردیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با اشاره به عبور جمهوری اسلامی ایران از 40 سالگی و «آغاز گام دوم انقلاب»، گفت: با این اوصاف، برای اداره کشور هنوز دست به آزمون و خطا می زنیم. مردم از اختلافات بی نتیجه سیاسی، بی مدیریتی ها، تبعیض، رانت و فساد عصبانی هستند. هر روز حساب و کتاب های هزینه های زندگی به صورت سرسام آوری افزایش پیدا می کند. از طرف دیگر کیفیت کالاها کاهش و قیمت ها بالا می رود. این روزها مردم حتی برای یک روز هم نمی توانند برنامه ریزی کنند. هیچ کسی هم پاسخگو نیست.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: آشفته بازار مسکن، ارز، بورس، مواد خوراکی و اقلام مردم را خسته کرده است. از طرف دیگر مجالی برای ازدواج و اشتغال نمانده است. این وضعیت نیازمند اقدام فوری و کارآمد در کشور و در راس آن مجلس شورای اسلامی است. باید به جای شعار و بیان احساسات تدبیر کنیم. مشکلات و راهکارها مشخص است و ما هم با علم به شرایط سخت اقتصادی موجود گام در این مسیر نهادیم. مردم انتظار دارند که تغییرات را با چشم خود ببینند.

 

خط تولید کوییک



وی در انتقاد از صنعت خودروسازی ایران گفت: شرکت های خودروسازی جهان سالانه چندین نوع خودرو برای سلایق مختلف طراحی و تولید می کنند اما ما چندین سال است که خودروی بی کیفیت و از رده خارج تولید می کنیم که سالانه باعث مرگ بسیاری از هموطنان مان می شود. البته برای همین خودرو هم صف های خرید طولانی تشکیل می شود.

سلیمی خطاب به وزیر صمت گفت: به قول خود عمل کنید و صنعت خودروسازی را از رانت دولتی خارج کنید. تا زمانی که رقابت در این حوزه نباشد انتظار معجزه وجود ندارد. بازار مسکن درگیر دلال بازی شده است و توسط عده ای احتکار می شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس در مورد وضعیت مسکن گفت: اگر طرح مالیات بر خانه های خالی اجرایی می شد بخش اعظمی از مشکلات مسکن حل می شد. بررسی های ما نشان داده بود که دست کم سه میلیون خانه خالی وجود دارد. مگر یک فرد به چند خانه برای زندگی نیاز دارد.

نماینده مردم سمیرم در پایان نطق خود با بیان اینکه کارآفرینان نیاز به کمک دولت ندارند، گفت: دولت بهتر است سنگ اندازی نکند. ایران امروز بیش از هر چیز به وحدت، همدلی و تلاش شبانه روزی احتیاج دارند و همه با هم باید برای بهبود وضعیت معیشتی تلاش کرده و امید را به جامعه برگردانیم.

کد خبر 128435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha