کد خبر 128439
۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
آغاز ترخیص ۱۰۰ کانتینر تایر از گمرک بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: ترخیص ۱۰۰ کانتینر لاستیک خودرو در این بندر آغاز و در نخستین محموله نیز ۱۱ کانتینر شامل ۲ هزار و ۵۰۰ حلقه برای عرضه به بازار از گمرک خارج شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، بهروز قره بیگی افزود: کارهای ترخیص مابقی لاستیکها نیز انجام شده و در حال انجام تشریافت خروج است که پیش بینی میشود در اسرع وقت روانه بازار شود.

وی بیان کرد: در اجرای مصوبه ستاد اقتصادی دولت که در هفته گذشته از طریق گمرک جمهوری اسلامی ایران به سراسر کشور از جمله استان بوشهر ابلاغ شد، اطلاع رسانی به صاحبان کالا انجام گرفت.

قره بیگی ادامه داد: در این زمینه با برگزاری نشستهای کارشناسی روشهای اجرایی احصا شد تا در کمترین زمان ممکن نسبت به ترخیص کالاها اقدام شود.

 

تایر



وی اظهار داشت: همچنین از هفته گذشته تاکنون ترخیص بیش از 2 هزار و 500 تن کالاهایی که بیشتر اجزا، قطعات و مواد اولیه خط تولید هستند، آغاز شده‌است.

قره بیگی یادآور شد: تاکنون 30 تا 40 درصد این کالاها ترخیص شده و مابقی آنها نیز در مرحله خروج است.

وی یادآور شد: علاوه براین کار ترخیض کالاهای اساسی از جمله حدود 24 هزار تن برنج که در گمرک‌های بوشهر و منطقه ویژه وجود داشت و عمده مشکل آنها اختصاص کد منشا ارز بود با گشایش حاصله آغاز شد و تاکنون 10 هزار تن آن ترخیص شده‌است.

قره بیگی اظهار کرد: از نظر گمرک هیچگونه ایستایی در این زمینه وجود ندارد و در صورت مراجعه صاحبان کالا در همان روز کار آنها انجام میشود.

وی گفت: کالاهایی که از گمرک منطقه ویژه اقتصادی به گمرک بوشهر اظهار شده نزدیک به 2 هزار و 500 تن اعم از کانتینری و غیرکانتینری است که اکنون در حال ترخیص است.

قره بیگی یادآور شد: از اول سال تاکنون بیش از 110 هزار تن کالای اساسی از گمرک‌های استان بوشهر ترخیص شده‌است و مابقی نیز بزودی ترخیص میشوند.

وی عنوان کرد: با مصوبه جدید دولت مشکل 800 قلم از کالاهای متروکه و کالایی که مشکل ترخیص دارند، برطرف می‌شود.

قره بیگی یادآور شد: پیش از این نیز مصوبهای برای سه هزار و 200 قلم کالا ابلاغ و منجر به ترخیص بخش قابل توجهی از کالاهای انبارهای گمرک بوشهر شد.

کد خبر 128439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha