کد خبر 128440
۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
وضعیت قرمز، سبز شد!

بازار سرمایه در هفته جاری روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت و در حالی که روز سه‌شنبه چراغ قرمز این بازار روشن شده بود در روز چهارشنبه بورس دوباره سبزپوش شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس در روز شنبه با ۲۱ هزار و ۲۳۵ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۳۶۶ هزار واحد را ثبت کرد. در این روز شاخص کل با معیار هم وزن نیز صعودی بود و با ۲۳۰۳ واحد افزایش به رقم ۳۸۳ هزار و ۵۷۸ واحد رسید. در روز شنبه شاخص کل فرابورس روندی نزولی داشت و با پنج واحد کاهش در رقم ۱۶ هزار و ۶۴۱ واحد ایستاد.

شاخص کل بورس در روز یکشنبه حرکتی پرنوسان داشت و در نهایت با ۷۶۸۸ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۸۸۸ واحد کاهش یافت و به رقم ۳۸۲ هزار و ۶۸۴ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس هم در این روز منفی بود و با ۱۶۱ واحد کاهش رقم ۱۶ هزار و ۴۷۹ واحد را ثبت کرد.

عمر چراغ قرمز بورس زیاد نبود و در روز دوشنبه شاخص کل بورس با ۱۶ هزار و ۶۹۰ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد را ثبت کرد.

 



شاخص کل با معیار هم وزن نیز در روز دوشنبه ۴۹۲۳ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۸۷ هزار و ۶۱۴ واحد رسید. شاخص کل فرابورس هم در این روز با ۲۰۷ واحد افزایش به رقم ۱۶ هزار و ۶۸۲ واحد رسید.

در روز سه‌شنبه شاخص کل روندی نزولی و شاخص کل با معیار هم وزن روندی صعودی داشت به طوری که شاخص کل با ۱۸ هزار و ۵۹۷ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۳۵۶ هزار واحد را ثبت کرد در حالی که شاخص کل با معیار هم وزن ۲۹۶۳ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۹۰ هزار و ۵۷۰ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس هم در روز سه‌شنبه ۲۸ واحد افزایش یافت و رقم ۱۶ هزار و ۶۹۸ واحد را ثبت کرد.

در نهایت در روز چهارشنبه که آخرین روز معاملاتی هفته جاری بود بورس مجددا سبزپوش شد و با ۱۰ هزار و ۶۰ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد را ثبت کرد.

شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۵۵۱ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۹۵ هزار و ۱۲۹ واحد رسید. در این روز شاخص کل فرابورس نیز با ۲۵۲ واحد افزایش رقم ۱۶ هزار و ۹۵۱ واحد را ثبت کرد.

این مباحث در حالی مطرح می‌شود که کارشناسان براین باورند که نقدینگی دوباره وارد بازار سرمایه شده و علاوه بر مسائل فنی بورس از جمله گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها موضوعات جهانی مانند افزایش قیمت‌های جهانی مانند نفت، متانول، پی وی سی و غیره نیز به حرکت صعودی بازار سرمایه کمک خواهد کرد تا شاخص کل این بازار در روندی آهسته و پیوسته مجددا وارد کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد طی ماه‌های آینده شود.

کد خبر 128440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha