لزوم ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی به شرط انجام «معاینه فنی»

به‌دنبال انتشار خبری مبنی‌ بر تسهیل شرایط ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی رسوبی در پارکینگ‌ها توسط نیروی انتظامی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بهتر است که شرایطی - ازجمله اخذ معاینه فنی - برای ترخیص این موتورسیکلت‌ها لحاظ شود تا اطمینان حاصل کنیم که به دودزایی و آلایندگی خود در خیابان‌ها ادامه نخواهند داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، حسین شهیدزاده در این‌باره اظهار کرد: هرچند کلیت این کار برای رساندن اموال مردم به دست خودشان قابل تقدیر است، اما بهتر بود در شرایط ترخیص مواردی لحاظ می‌شد تا قبل از بازگشتن انبوه موتورسیکلت‌های توقیفی به سطح خیابان‌ها، میزان آلایندگی آن‌ها کنترل شود.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها به تنهایی منبع تولید ۲۱ درصد از گازهای آلاینده و ۱۰ درصد از آلاینده ذرات معلق در تهران هستند، تصریح کرد: ناقص‌سوزی سوخت در موتور آن‌ها سبب این مسئله شده است.

شهیدزاده در ادامه با ارائه پیشنهاداتی به‌عنوان شرایط ترخیص موتورسیکلت‌ها گفت: برای مثال پیشنهاد می‌شود که شرط معاینه‌فنی را برای ترخیص این موتورها لحاظ کنند. از این‌رو با استقرار یک اکیپ سیار معاینه فنی در محل ترخیص، ابتدا موتور معاینه، تنظیم و سپس ترخیص شوند.

به گفته مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، راهکار دیگر اعزام موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه‌فنی توسط مالک، رفع عیب و اخذ معاینه‌فنی است.

 

موتورسیکلت



وی در ادامه با بیان اینکه به‌دلیل افزایش قیمت موتورسیکلت در ماه‌های اخیر، پرداخت هزینه توقیف و جرایم برای مالک آن‌ها به‌صرفه است، اظهار کرد: به‌همین دلیل تعداد زیادی از مالکان موتورسیکلت‌ها برای تحویل موتور خود مراجعه می‌کنند بنابراین بهتر است اطمینان حاصل کنیم که به دودزایی و آلایندگی خود در خیابان‌ها ادامه نخواهند داد.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شهیدزاده در پایان تاکید کرد: از آنجایی که طی این روزها و با رسیدن فصل سرد شاهد بالارفتن شاخص آلودگی هوا در تهران هستیم، نیاز است که همه دستگاه‌ها کمک کنند تا منابع آلودگی را کاهش دهیم و یا حذف کنیم.

کد خبر 128451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha