شورای رقابت قیمت خودرو را کاهش دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید شورای رقابت باید به موضوع کاهش قیمت خودرو در کارخانه متناسب با سقوط نرخ ارز ورود کند چراکه با افزایش نرخ ارز این شورا به خودروسازان مجوز داد هر سه ماه یکبار متناسب با رشد هزینه‌های تولید، خودرو را گران کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ضرورت کاهش قیمت خودرو در کارخانه متناسب با سقوط نرخ ارز، گفت: از آنجایی که خودروسازان دلیل افزایش قیمت خودرو در کارخانه را رشد نرخ ارز بیان کرده و مدعی بودند که از یک سو تولیدات آنها 35 درصد ارزبری دارد و از سوی دیگر بهای مواد اولیه داخلی مانند ورق فولاد و... متناسب با ارز افزایش داشته و این امر موجب رشد هزینه تولید شده است، در حال حاضر که نرخ دلار در بازار کاهش یافته باید قیمت خودرو در کارخانه نیز متناسب با آن کاهش یابد.

 

طاهری



نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار مردم مبنی بر اینکه با کاهش نرخ ارز خودروسازان باید قیمت محصولات تولیدی خود را کم کنند، به جا بوده و خودروسازان باید این انتظار را پاسخ دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: شورای رقابت باید به موضوع کاهش قیمت خودرو در کارخانه متناسب با سقوط نرخ ارز ورود کند چراکه با افزایش نرخ ارز این شورا به خودروسازان مجوز داد هر سه ماه یکبار متناسب با رشد هزینه‌های تولید، خودرو را گران کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شورای رقابت نباید یک طرفه تصمیم گیری کند، ادامه داد: شورای رقابت باید متناسب با نوسانات نرخ ارز به موضوع گرانی یا ارزانی خودرو در کارخانه ورود کرده و تصمیم گیری کند و باید از تولیدکننده و مصرف کننده همزمان حمایت کند.

کد خبر 128464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha