اولین پرواز برای واردات واکسن کرونا کی انجام می‌شود؟

در شرایطی که خبرهای بسیاری درباره تولید انبوه و عرضه واکسن کرونا در جهان منتشر می‌شود و وزارت راه و شهرسازی نیز آمادگی خود را در زمینه انجام پروازها برای وارد شدن واکسن کرونا اعلام کرده است، این سوال مطرح می‌شود که بالاخره تا چند ماه، هفته یا روز دیگر نخستین پرواز ایرلاین‌های ایرانی برای وارد کردن واکسن کرونا انجام خواهد شد؟

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، طی روزها و هفته‌های گذشته خبرهای زیادی از چند واکسن کرونا منتشر شده که در حال تولید انبوه و عرضه به بازار هستند و از سوی دیگر بسیاری از کشورها قراردادهای خود را برای پیش‌خرید این واکسن‌ حیاتی منعقد کرده‌اند اما این سوال همواره در ذهن بسیاری به وجود می‌آید که آیا ایران هم می‌تواند هر چه سریعتر واکسن کرونا را همزمان با کشورهای دیگر وارد کند تا مردم از این حجم اخبار ابتلاء و مرگ میر ناشی از شیوع این ویروس خلاص شوند.

در همین زمینه عصر دیروز خبری منتشر شد درباره اینکه صنعت هوایی ایران آمادگی واردات واکسن کرونا را دارد. شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل و جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران از برگزاری جلسه آمادگی برای حمل و انتقال واکسن کووید ۱۹خبر داد و گفت: به‌منظور آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای حمل و انتقال واکسن کووید ۱۹ به کشور، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شد و بررسی‌ها در خصوص شرایط و تجهیزات موردنیاز برای انتقال واکسن به کشور با هواپیما و تامین ابزار و تجهیز فضای لازم در فرودگاه‌ها برای تخلیه از هواپیما و نگهداری در فرودگاه تا زمان انتقال به مراکز درمانی و محل نگهداری در شهرها، انجام پذیرفت.

او افزود: این جلسه بدین منظور برگزار شد تا در صورتی‌که ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیمی برای واردات واکسن کووید ۱۹ به کشور گرفت، سرعت انتقال واکسن به کشور توسط کمیته حمل و نقل با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته برای تامین تجهیزات مورد نیاز افزایش یابد.

 

هواپیما



پس از پیگیری‌های خبرنگار ایسنا مشخص شد که با هماهنگی‌های سازمان هواپیمایی کشوری، پنج فروند هواپیمای پهن پیکر از دو ایرلاین آماده شدند و همه شرایط و الزامات مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز مانند دمای زیر ۶۰ درجه و میزان مورد نیاز یخ خشک در این هواپیماها رعایت شده است.

آدم نژاد در این باره که نخستین پرواز هواپیمای ایرانی برای وارد کردن واکسن کرونا چه زمانی انجام می شود؟ به ایسنا گفت: ما زمان آن را نمی‌دانیم و تنها از این جهت که حدود ۲۰ روز آماده‌سازی ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها برای واردات واکسن کرونا طول می‌کشید این کار را انجام دادیم تا به محض اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی لازم را پیدا کرده و به ما اعلام کند، اقدمات لازم را برای این پرواز انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه واردات واکسن کرونا، تنها انجام پرواز و آماده‌سازی هواپیماها و فرودگاه‌ها به ما مربوط می‌شود، افزود: در حال حاضر آمادگی کاملی در مجموعه وزارت راه وشهرسازی و حوزه حمل‌ونقل هوایی وجود دارد و امیدواریم هر چه سریعتر این واکسن به کشور ما وارد شود اما از این که نخستین محموله کی به ایران وارد می‌شود، خبری نداریم.

حال این سوال ممکن است برای هر کسی به وجود بیاید که این ایجاد آمادگی برای انجام پرواز در حوزه هوانوردی به چه دردی می‌خورد و اساسا نخستین هواپیمای ایرانی برای وارد کردن واکسن کرونا چه روزی به مقصد یکی از کشورهای تولید کننده پرواز می‌کند؟

کد خبر 128587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha