تیونینگ آلمانی برای اسپرت ترین خودروی تویوتا

انتخاب سوپرا توسط منهارت آنچنان بی ربط به ب ام و نیست زیرا در توسعه موتور استاندارد نسل پنجم سوپرا مهندسان ب ام و نیز نقش اصلی را برعهده داشته اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از عصرایران، پیش از این به طور مفصل درباره برند سوپرا در تاریخ تویوتا و جایگاه ویژه این خودروی اسپرت نزد تیونرها صحبت کرده ایم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. تویوتا با معرفی نسل جدید سوپرا باردیگر هواداران این اژدهای کوچک ژاپنی را شگفت زده کرد و اکنون نوبت به منهارت پرفورمنس تیونر برجسته آلمانی رسیده تا از ماجراجویی های خود با سوپرای جدید رونمایی کند.

 

سوپرا



همانطور که در پروژه های قبلی منهارت اشاره شده؛ منهارت پرفورمنس مجموعه ای است با 30 سال سابقه که بطور تخصصی به تیونینگ خودروهای آلمانی بویژه ب ام و مشغول است. یکی از روش های جالب گروه منهارت علاوه بر تغییرات ظاهری، جایگزینی موتور محصولای مانند ایی30، ایی46 یا ایی90 ام3 با موتور محصولات بسیار بزرگ تر مانند پیشرانه 5 لیتری 10 سیلندر ایی60 ام5 است. خوب طبیعتا چنین تغییری در بخش موتور نیازمند بروزرسانی شاسی، تغییرات در سیستم ترمز، تعلیق و اگزوز خواهد بود و این جادوی مهندسان گروه تخصصی منهارت در ووپرتال آلمان است. منهارت پروژه های موفقی را با دیگر برندهای مطرح خودرویی جهان نیز به نمایش می گذارد اما همانطور که عنوان شد؛ تخصص اصلی این گروه روی ب ام و متمرکز شده است. رنگ طلایی به عنوان المان ثابت منهارت در بخش های مختلف پروژه های این کمپانی مشاهده می شود.

 

سوپرا



البته انتخاب سوپرا توسط منهارت آنچنان بی ربط به ب ام و نیست زیرا در توسعه موتور استاندارد نسل پنجم سوپرا مهندسان ب ام و نیز نقش اصلی را برعهده داشته اند. منهارت نام این پروژه را جی آر 550 گذاشته و عدد مذکور کدهایی را به ما می دهد تا پیش بینی کنیم که خروجی پیشرانه ارتباطی با عدد 550 خواهد داشت.

این سوپرا در حالت استاندارد از پیشرانه 6 سیلندر بی58 ب ام و استفاده می کند که 382 اسب بخار خروجی دارد. این شاخص پس از تغییرات منهارت به 542 اسب بخار(550 پی اس) رسیده است. گشتاور نیز برابر با 770 نیوتن متر محاسبه شده است.

 

سوپرا



سوپرا با موتور استاندارد طی 3.9 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد اما تیونر اشاره ای به این شاخص پس از تغییرات اعمالی نکرده است. اما پیش بینی می شود سوپرای جی آر 550 طی 3 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت برسد که عدد چشمگیری در نوع خود محسوب می شود.

برای دستیابی به 542 اسب بخار؛ مهندسان منهارت از توربوشارژ جدید با سیستم لوله کشی جدید، هواکش کربنی، رادیاتور جدید، سیستم اگزوزو استیل جدید، بروزرسانی ایی سی یو، سیستم تعلیق جدید و ... استفاده کرده اند.

در نمای ظاهری نیز شاهد زبان طراحی منهارت شامل استفاده از دو رنگ مشکی و طلایی هستیم. اینجا طلایی تم اصلی و مشکی رنگ مکمل است. رینگ های پره ای دوبل در اندازه 20 اینچی انتخاب شده اند. کیت اسپویلر فیبرکربن نیز ویژگی های اسپرت بدنه را ارتقا داده است.

منهارت به قیمت این محصول اشاره ای نکرده است.

کد خبر 128738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha