ورود خودروهای خودران ۱۰ سال دیگر

مدیرعامل شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان پیش بینی کرد احتمالا بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ خودروهای خودران وارد خیابان‌ها شوند. راشاتودی گزارش داد که هربرت دیس، مدیرعامل شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان، پیش‌بینی کرد تا سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ شاهد ورود خودروهای خودران به خیابان‌ها خواهیم بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، فولکس واگن که از نظر تعداد فروش خودرو هم اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان به شمار می‌رود، سرمایه‌گذاری خود در تولید خودروهای خودران یا بدون راننده را افزایش داده است. دیس در مصاحبه با یک هفته‌نامه آلمانی گفت: سرعت پیشرفت سریع فناوری تراشه‌های رایانه‌ای و هوش مصنوعی در حال سرعت بخشیدن به روند توسعه فناوری خودروهای خودران است.

فولکس واگن پیش‌تر گفته بود یکی از موانع پیش روی توسعه فناوری خودروهای بدون راننده، فناوری مربوط به هوش مصنوعی و تراشه‌های رایانه‌ای است. مدیرعامل فولکس واگن در مصاحبه خود گفته قابل پیش‌بینی است که این سامانه‌ها خواهند توانست به زودی بر پیچیدگی تولید خودروهای بدون راننده فائق بیایند.

شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری در فناوری خودروهای برقی و دیجیتال را افزایش داده‌اند. فولکس واگن در ماه نوامبر اعلام کرد که نیمی از بودجه ۱۵۰ میلیارد یورویی خود را به تولید خودروهای برقی، هیبریدی و خودروهایی که از طریق سامانه نرم‌افزاری هدایت می‌شوند و همچنین فناوری خودروهای بدون راننده، تخصیص داده است.

 

خودران



وی همچنین با اشاره به اقدامات دیگر شرکت‌های خودروسازی گفت که‌ از پیشرفت‌های انجام شده توسط شرکت وایمو آمریکا و همچنین تسلا تحت تاثیر قرار گرفته است.

به‌رغم آنکه شرکت وایمو، زیرمجموعه شرکت گوگل، پیشرفت کمی در توسعه خدمات خودروهای بدون راننده خود داشته، اما اخیرا موسسه گاید‌هاوس، این شرکت را پیشتاز صنعت خودروهای بدون راننده جهان معرفی کرده است. در لیست ارائه‌شده توسط این موسسه فولکس واگن در جایگاه هفتم از ۱۸ شرکت قرار دارد.

سال گذشته میلادی شرکت فولکس واگن همکاری خود با فورد آمریکا را برای ساخت خودروهای برقی و بدون راننده آغاز کرد.

کد خبر 128774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha