کد خبر 128803
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
افزایش تولید باتری خودروهای تسلا

بر اساس گزارش رویترز، ال ‌جی کمیکال قصد دارد تولید باتری‌ در کره و چین را افزایش دهد تا باتری مورد نیاز برای خودرو‌های تسلا را تأمین کند.

به گزارش پرشین خودرو، ال‌جی کمیکال (LG Chem) قصد دارد ظرفیت تولید باتری خود را دوبرابر کند؛ دلیل این امر تأمین نیاز خودرو‌هایی است که تسلا سال ۲۰۲۱ در چین تولید خواهد کرد.

تسلا قصد دارد تولید خودرو‌ را در کشورهای مختلف انجام دهد و به همین دلیل نیاز به باتری بیشتری دارد. بر اساس گزارش رویترز، شرکت ال‌جی کمیکال قصد دارد تولید باتری در کره و چین را افزایش دهد تا بتواند باتری مورد نیاز برای خودرو‌هایی که تسلا در آلمان و آمریکا تولید می‌کند، تأمین کند. این امر پس از آن رخ می‌دهد که شرکت ال‌جی کمیکال خط تولید جدیدی برای تولید باتری راه‌اندازی کرد تا بتواند به نیاز کارخانه تسلا در کالیفرنیا، پاسخ دهد.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا باتری‌های زیادی ندارد و به همین دلیل شرکت ال‌جی کمیکال در کنار اینکه نیاز تسلا در چین را تأمین می‌کند، قصد دارد به کشورهای دیگر هم باتری ارسال کند.

 

تسلا



سخنگوی شرکت ال‌جی کمیکال به این موضوع اشاره کرده است که به دلیل درخواست زیاد شرکت‌های تولیدکننده خودرو، تولید باتری‌ استوانه‌ای را را افزایش خواهد داد. موضوع جالب این است که سخنگوی این شرکت به نام شرکت‌های سازنده خودرو اشاره نکرده.

هفته گذشته مشخص شد که شرکت ال‌جی کمیکال برای افزایش تولید باتری نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت قصد دارد تولید سالانه کارخانه نانجینگ چین را به ۲۱۷ هزار واحد برساند. این سرمایه‌گذاری، تعداد خط تولید باتری‌ این شرکت را از هشت به ۱۷ می‌رساند.

ال‌جی کمیکال در حال حاضر باتری مورد نیاز خودرو تسلا مدل ۳ را که در شانگهای تولید می‌شود تأمین می‌کند. هر خودرو به ۴۴۱۶ سلول باتری نیاز دارد و هر مرحله تولید شرکت ال‌جی کمیکال به ۷ میلیون سلول در ماه می‌رسد. با راه اندازی ۱۷ خط تولید، سالانه ۳۲۳ هزار خودرو تسلا راهی بازار خواهند شد. ال‌جی کمیکال قصد دارد باتری‌های مدل Y را هم در شانگهای تولید کند.

کد خبر 128803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha