کد خبر 12893
۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
باید 10 شرکت خودروساز داشته باشیم

پرشین خودرو: رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی گفت: اگر ما به جای دو شركت خودروسازی بزرگ، 10 بنگاه خودروسازی داشتیم، وضع خودروها و مصرف‌کنندگان ما این نبود.

به گزارش «پرشین خودرو»، بهروز علیشیری همچنین از افزایش 50 درصدی ارزش طرحهای مصوب هیئت سرمایه‌گذاری خارجی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد. وی گفت: ارزش طرحهای مصوب هیئت سرمایه‌گذاری خارجی در سه ماه نخست امسال به سه میلیارد دلار رسید، در حالی كه ارزش این طرحها در سالهای 1389 و 1390 به ترتیب 4.3 و 5.3 میلیارد دلار بود. معاون وزیر اقتصاد با اشاره به رتبه نه چندان خوب ایران در زمینه فضای كسب و كار عنوان كرد: در 31 استان کشور مراکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی وجود داشته و یکی از پیشنهادهای ما برای برطرف كردن مقررات دست و پا گیر در فضای کسب و کار است که در این زمینه پنج مصوبه در ماههای اخیر برای اصلاح مقررات داشتیم. وی با بیان این‌كه محور اثربخشی بنگاه ایجاد رقابت است، گفت: به عنوان مثال اگر ما به جای دو شركت خودروسازی بزرگ، 10 بنگاه خودروسازی داشتیم، وضع خودروها و مصرف‌کنندگان ما مانند وضعیت كنونی نبود و بهتر می‌شد. او در اجلاس توسعه صنایع ملی تاكید كرد: تملک و ادغام بنگاهها یکی از ابزارهای مهم تامین مالی برای گرفتن سهم بیشتری از بازار تقاضاست.
کد خبر 12893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    حرفه قشنگیه اما منظورتون خصوصیه دیگه در ما هم همین رو میگیم اگه شرکت های دیگه هم بودن اون وقت رقابت بود و شرکت های دیگه مجبور بودن بهتر باشن نه مثل الان که فقط دو شرکت هستند و همش دولت به اینها کمک میکنه