پرداخت های شهری یکپارچه می شود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران از یکپارچه شدن پرداخت های شهری خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، فرجود در آئین رونمایی از پروژه های دهگانه مرکز آمار و رصد شهری ( شهرپی) گفت: در دو سال اخیر سعی شده با تغییر رویکرد در مرکز آمار و رصد شهری از جمع آوری صرف داده های شهری عبور کنیم. در مرحله نخست به سمت تحلیل داده ها با استفاده از ابزارهای مختلف حرکت کردیم و در مرحله بعد به تشخیص رسیدیم تا شهرداری به کمک این داده ها بتواند ریشه چالش ها و مسائل شهری را پیدا کند و در حال حاضر نیز به سمت پیش بینی در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه بر اساس برخی پیش بینی ها می توان نیازهای آینده را بررسی کرد، افزود: استفاده از فناوری های نوین برای تحلیل کلان داده ها و ابزارهای دیگر داده کاوی و هوش مصنوعی، رصد، دریافت و بررسی داده ها را برای شهر قابل استفاده کرد تا مدیریت بهتری در شهر داشته باشیم.

 

تاکسی



وی ادامه داد: علاوه بر استقرار نظام داده و حکمروایی داده بر تحلیل ها نیز نگاه ویژه ای داریم. علاوه بر این استاندارد کردن بانک اقلام داده ای شهرداری برای نخستین بار رخ داده است. رویکرد مهم دیگر بحث باز کردن دسترسی به داده های شهری برای همه بازیگران از محققان تا سایر ذینفعان بود.

وی همچنین از رونمایی پلتفرم شهری (شهرپی) خبر داد و افزود: این پلتفرم پرداخت یکپارچه شهری و زیرساختی برای انواع پرداخت های خرد شهری است. علاوه بر فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار که به آن متصل می شوند به ابزارهای پرداختی که در اختیار مردم است نیز متصل می شود.

وی تاکید کرد: شهروندان به جای پول نقد، پرداخت الکترونیک انجام می دهند. البته ویژگی این پلتفرم این است که رقیب بخش خصوصی نیست و فقط زیرساخت آماده می کند. در واقع همه کیف پول ها می توانند در بستر آن عمل کنند و مردم محدود به نرم افزار خاصی نیستند.

کد خبر 128968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha