کد خبر 129144
۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
سانگ یانگ دوباره اعلام ورشکستگی کرد!

سانگ یانگ به دلیل کاهش شدید فروش که آن را به شیوع جهانی ویروس کرونا نسبت داده، درخواست اعلام ورشکستگی کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سایپانیوز، شرکت سانگ یانگ کره جنوبی که 75 درصد از سهام آن متعلق به غول خودروسازی هندوستان ماهیندرا و ماهیندرا است، با دشواری های مالی مواجه شده و از عهده بازپرداخت وام 60 میلیارد ون [واحد پول کره جنوبی] (معادل 54.5 میلیون دلار) برنمی آید. این کمپانی می گوید، به تأخیر افتادن بازپرداخت وام «به خاطر وخامت شرایط کسب و کار» است و این که نتوانسته است با سرمایه گذاران و اعطاکنندگان وام به توافق جدیدی برسد و کمی وقت بخواهد.

این کمپانی حتی برای خرید زمان درخواست وام بازسازی کرده است که می تواند فرایندهای توانبخشی را سه ماه عقب بیندازد.

سخنگوی ماهیندرا و ماهیندرا گفته است: «در طول دوره پشتیبانی بازسازی ساختار خودمختار Autonomous Restructuring Support، ماهیندار به عنوان سهامدار اصلی مسئولیت را برعهده می گیرد و به طور فعال با سانگ یانگ به همکاری و تعامل می پردازد تا مدیریت آن به وضعیت عادی بازگردد و با طرف های ذی نفع در مذاکرات به نتیجه برسد.»

 

سانگ یانگ



سانگ یانگ که تاریخ تأسیس آن به سال 1954 برمی گردد، در طی 2 دهه گذشته با تقلا و دشواری به فعالیت ادامه داد در حالی که دو شرکت دیگر خودروساز کره ای، کیا و هیوندایی در عرصه های جهانی به موفقیت های زیادی دست پیدا کردند. البته سانگ یانگ در دهه 1990 در بخش خودروهای بلند قامت مخصوص دشت و دمن (SUV) موفقیت هایی را در بازار اروپا کسب کرد اما در بازار آمریکا هیچ وقت توفیقی به دست نیاورد حتی در مقایسه با دوو. یک دهه است که سهام اصلی این شرکت را ماهیندرا و ماهینداری هندوستان خریداری کرده است که آن زمان هم یک شرکت ورشکسته به حساب می آمد اما در این ده سال گذشته هم موفقیتی به دست نیاورده است. الان هم همه باور دارند که ماهیندرا هم به دنبال یک خریدار می گردد اما بعید است که با این سابقه طولانی عدم موفقیت، کسی مشتاق به احیای آن باشد.

حتی بر بخش وانت های لاکچری هم که از سگمنت های پررونق و پرسود بازار دنیا به حساب می آید سانگ یانگ توفیقی به دست نیاورده و سود پایداری نداشته است.

با این که تعداد زیادی از خودروسازان دنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا با کاهش فروش و سودآوری مواجه شده اند اما واقعیت این است که سانگ یانگ حتی پیش از شروع همه گیری کرونا هم وضعیت مطلوبی نداشت. این خودروساز بیشتر روی خودروهای شاسی بلند و وانت تمرکز داشته و در 20 سال گذشته،‌ تکیه خود را به بازارهای صادراتی قرار داده بود. شاید به همین دلیل نتوانسته است پول کافی صرف مدل های جدید و به روزتر کند تا بتواند در مقابل رقبای سرسخت در دنیا دوام بیاورد.

سخنگوی سانگ یانگ گفته است: «ما از وضعیت به وجود آمده که نتیجه ی شیوع جهانی کوید-19 است و موجب نگرانی شرکا و سهامدارانمان شده مخصوصاً کارکنان و شبکه فروش و نهادهای مالی سخت پشیمانیم. ما هر آن چه از دستمان بر آید انجام می دهیم تا از این وضعیت بیرون بیاییم و کمپانی قدرتمند و رقابت پذیر برای آینده بسازیم.»

شانس این که این خودروساز بتواند کمک های دولتی را جلب کند هم بسیار پایین است، درست برعکس خودروسازان اصلی دیگر در کره جنوبی که از حمایت دولت این کشور برخوردارند. باید منتظر ماند و دید که آیا این شرکت می تواند در این طوفان جان سالم به در ببرد یا نه.

کد خبر 129144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha