دپوی خودرو در پارکینگ‌ها به خاطر احتکار نبود بلکه کمبود قطعات بود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به موضوع احتکار خودرو در پارکینگ‌ها از جمله پارکینگ سایپا گفت:‌ دپوی خودرو در پارکینگ‌ها به خاطر احتکار نبوده است بلکه کمبود قطعات بود.

سیدقاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی، در گفتا و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان اینکه سایپا نه برای افزایش قیمت خودرو بلکه به منظور تأمین قطعات مجبور بود خودروها را در پارکینگ‌ها نگهداری کند، اظهار داشت: دپوی خودرو از سوی دلالان و سودجویان با هدف احتکار صورت می‌گیرد اما در ماه‌های گذشته موضوع دپوی خودرو در پارکینگ سایپا به منظور تأمین قطعات بوده است.

وی با بیان اینکه دست‌های پنهانی در بازار وجود داشت تا خودروها احتکار و انبار شود، افزود:‌ هرچند خودروسازان مجبور بودند تا تأمین قطعات، خودروها را در پارکینگ‌ها نگهداری کنند اما متأسفانه در این میان عده‌ای سودجو نیز خودروها را در پارکینگ‌ها نگهداری می‌کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص همکاری سایپا با وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای تأمین قطعات مورد نیاز خودروسازان گفت:‌ وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای تأمین قطعات اعلام آمادگی کرده‌اند و قطعاً این همکاری می‌تواند مشکلات خودروسازان را برطرف کند.

ساعدی با بیان اینکه این اقدام سایپا بسیار عالی است، افزود: باید از این همکاری داخلی حمایت شود تا موجب تشویق شرکت‌های داخلی برای تأمین قطعات باشد.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه خودروسازان گفت: تحریم‌ها آن چنان که مدنظر دشمنان بود کارساز نشد و حتی این تحریم‌ها باعث شد تا شرکت‌های خودروساز از جلمه سایپا به سمت تأمین قطعات از داخل حرکت کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ همین تحریم‌ها باعث شد تا خودروسازان در جهت قطع وابستگی و کاهش آن برنامه‌ریزی داشته باشند که نمونه آن همین همکاری سایپا با وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای تأمین قطعات در داخل است.

کد خبر 129166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha