تداوم آلودگی هوا تا پنجشنبه در کلانشهرها + جزئیات

سازمان هواشناسی از تداوم افزایش آلاینده‌های جوی تا پنجشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر و نسبت به شرایط بسیار ناسالم هوا برای تمام گروه‌های سنی هشدار داد.

به گزارش پرشین خودرو، براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی به دلیل پایداری جو طی 5 روز آینده برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران،‌اصفهان، کرج، قم، اراک، قزوین، تبریز و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

 

آلودگی هوا



از اواخر وقت فردا و طی روز دوشنبه له دلیل وزش باد، از میزان غلظت آلاینده‌ها در تهران، کرج، قزوین و قم کاسته می‌شود. از بعدازظهر فردا تا سه شنبه به دلیل نفوذ جریانات سرد شمالی، بارش و کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش آلودگی هوا و مخاطرات آن برای تمام گروه‌های سنی هشدار داد؛

توصیف سامانه: تداوم و تشدید پایداری هوا

نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده ها، کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

شنبه 99/10/13 : تهران، کرج، قم، مشهد

یکشنبه 99/10/14 : تهران، کرج، قم، مشهد

دوشنبه 99/10/15 : اصفهان ، مشهد

سه‌شنبه 99/10/16: تهران، کرج، قم

چهارشنبه 99/10/17 : تهران، کرج، قم، اراک، اصفهان ، تبریز

پنج‌شنبه 99/10/18 : تهران، کرج، قم، اراک، اصفهان ، تبریز، مشهد

اثر مخاطره: پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌ها به شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی و در مناطق پرتردد و در اطراف صنایع آلاینده درون شهری افزایش غلظت آلاینده‌ها تا شرایط بسیار ناسالم.

توصیه: مدیریت به منظور کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و کاهش آلاینده‌ها، تاکید به عدم تردد غیرضروری برای تمام افراد، اجتناب از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز.

کد خبر 129294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha