کد خبر 129310
۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
معرفی سریع‌ترین خودروی برقی جهان

یک شرکت خودروسازی ژاپنی توانست یک خودروی برقی تولید کند که شتاب صفر تا صد آن زیر دو ثانیه است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت Aspark ژاپن با فناوری برقی خودرویی ساخته که سرعت آن می‌تواند در یک ثانیه و ۷۲ صدم ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

تاکنون هیچ خودرویی به این سرعت نرسیده‌است. این خودرو با نام Aspark Owl سال گذشته به بازار معرفی شد و با چهار پیشرانه الکتریکی قدرتی معادل ۱۹۸۵ اسب تولید می‌کند و گشتاور آن به ۲هزار نیوتن متر می‌رسد.

این خودرو با شتاب بالایی که دارد می‌تواند به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. زمان رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برای این خودرو حدود ۱۰۰ ثانیه است.

 

خودرو برقی



هر شارژ باتری خودرو امکان طی کردن مسافت ۴۵۰ کیلومتری را برای آن فراهم می‌کند، البته با تغییراتی که قرار است در نوع باتری خودرو ایجاد شود این مسافت بیشتر هم خواهد شد. بدنه خودرو از جنس فیبر کربن بوده که در قسمت‌هایی از فلز برای استحکام آن استفاده شده است.

جنس دیسک‌های ترمز آن کربن سیلیکونی است. ارتفاع این خودرو از زمین ۱۰۰ سانتیمتر است. در مرحله اول ساخت این خودرو تنها ۵۰ عدد از آن تولید می‌شود و ۲۰ دستگاه به اروپا، ۲۰ دستگاه به آسیا و ۱۰ دستگاه به آمریکا صادر می‌شود.

قیمت این خودرو بسیار بالا بوده و قرار است هر دستگاه آن ۳ میلیون و ۵۶ هزار دلار فروخته شود که شاید با این قیمت بتوان به آن گران‌قیمت‌ترین خودروی دنیا هم لقب داد.

کد خبر 129310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha