سامانه تماس اضطراری برای کاهش تصادفات جاده‌ای رونمایی شد

با رونمایی از سامانه تماس اضطراری زمینه برای کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور فراهم شد.

به گزارش پرشین خودرو، یکی از شرکت‌های فناور بخش خصوصی و ایرانسل با یکدیگر تفاهم کردند تا برای کاهش تصادفات جاده‌ای با کمک ایجاد سامانه تماس اضطراری تلاشی مشترک داشته باشند. این سامانه با شناسایی هوشمند وقوع سانحه، اطلاعات مورد نیاز مانند شدت برخورد، زمان و مکان وقوع تصادف و سایر اطلاعات را برای مراکز مختلف ارسال می‌کند.

امکان برقراری تماس دو طرفه با سرنشینان خودرو برای پیگیری وضعیت مصدومان تا رسیدن ناوگان امدادی در این سامانه که رونمایی شده، پیش بینی شده است.

این سامانه قابلیت اعلام وقوع سانحه به صورت دستی و خودکار را دارا است. در صورت نیاز، کاربر خودرو می‌تواند از طریق دکمه تعبیه شده بر روی داشبورد خودرو، نسبت به ارسال درخواست امدادرسانی اقدام کند. همچنین سامانه نصب شده بر روی خودرو نیز قابلیت شناسایی وقوع سانحه در سه سطح مختلف را دارد. وقایعی مانند آتش‌سوزی خودرو، واژگونی و باز شدن کیسه‌های هوا.

 

تصادف



این سامانه به‌نوعی نقش جعبه سیاه خودرو را ایفا می‌کند و می‌تواند اطلاعات جامع‌تری چون سرعت، دور موتور، وضعیت لنت‌ها، چراغ‌های خودرو و سایر اطلاعاتی که از طریق کامپیوتر خودرو قابل دریافت است را در سرور مرکزی ذخیره کند و در زمان نیاز در اختیار دستگاه‌هایی چون پلیس و اورژانس قرار دهد.

براساس مشخصات سامانه توسعه‌یافته موجود، امکان ارسال اطلاعاتی نظیر دور موتور و سرعت خودرو در 15 ثانیه پیش و پس از برخورد در کنار اطلاعات موقعیتی وقوع تصادف برای مراکز امدادی وجود دارد. در نهایت باتوجه به ماژولار بودن سامانه، قابلیت‌های بسیار زیادی متناسب با نیازهای کاربران و ذی‌نفعان می‌تواند به سامانه اصلی افزوده شود.

کد خبر 129393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha