امکان ادامه روند تامین قطعه با وعده و وعید هم ممکن نیست!

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در نامه ای خطاب به مدیران عامل شرکت های خودروسازی از عدم امکان روند تامین قطعه با شرایط فعلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، آرش محبی نژاد در نامه خود به فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا آورده است:

چنانچه مستحضرید، آن مجموعه های معظم در چند ماه گذشته با وعده دادن اصلاح قیمت ها و تامین نقدینگی و تسویه مطالبات معوق قطعه سازان، زنجیره تامین را تشویق و به نوعی وادار به تولید و ارسال قطعه بدون تسویه مطالبات معوق و تعدیل ها کرده است و همواره تصویب بسته جهش تولید، به خصوص تغییر شیوه قیمت گذاری خودرو و اصلاح ساختار مالی خودروساز در راستای امکان عمل به تعهدات، مستمسک ایجاد امید و انگیزه در زنجیره تامین بوده است.

متاسفانه اخبار واصله اخیر به رغم گذشت زمان قابل توجه بدون هیچ گونه دستاورد مثبتی در خصوص تحقق وعده ها و اصلاح شیوه قیمت گذاری خودرو و تصویب بسته جهش تولید موجی از نا امیدی در قطعه سازی و ناتوانی در ادامه تامین قطعه ایجاد کرده که حرکت قابل ستایش خانواده صنعت خودرو در افزایش روند تولید و داخلی سازی را در ایام پایانی سال با مخاطره جدی روبرو خواهد کرد.

صادقانه و صراحتا به عرض می رسد، چنانچه اقدام عاجل و موثر در تعدیل قیمت ها و پرداخت مطالبات معوق قطعه سازان صورت نپذیرد، ادامه تامین حتی با وعده و وعید هم امکان پذیر نخواهد بود. خواهشمند است مقرر فرمایید چاره اندیشی اساسی صورت پذیرد.
 

نامه قطعه سازان به خودروسازان

کد خبر 129420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha