حضور در فضای باز؛ پیشنهادی برای برگزاری نمایشگاه خودرو دیترویت

بعد از تعطیلات کریسمس این موقع که می رسید، خودرودوستان در تب و تاب نمایشگاه بین المللی دیترویت بودند. اما امسال خبری از نمایشگاه در فضای بسته نیست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سایپانیوز، نمایشگاه خودروی دیترویت 2021 کنسل شده است. اول صحبت از آن بود که به جای زمستان در تابستان 2021 [تقریباً حوالی شهریور] برگزار شود اما حالا بانیان و برگزارکنندگان این نمایشگاه می گویند که اصلاً در سال 2021 نمایشگاه دیترویت برگزار نمی شود. چه کسی حتی فکرش را می کرد؟

حالا [از ترس کرونا] پیشنهاد شده است که 21 تا 26 سپتامبر (30 شهریور تا 4 مهر) در فضایی باز، رویدادی تحت عنوان «موتور بِلا» Motor Bella برنامه ریزی و اجرا گردد. دو روز اول برای حرفه ای های صنعت و خبرنگاران در نظر گرفته شود و روزهای بعد برای بازدید عمومی. مکان آن را هم در پونتیاک ایالات میشیگان در فضای بازی به وسعت 87 هکتار در نظر گرفته اند تا خودروسازان به نمایش دستاوردها و نوآوری های خود بپردازند. این فضای نمایشگاهی که در M1 Concourse قرار دارد یک پیست مسابقه 1.5 مایلی هم دارد؛ مزیتی که مکان اصلی نمایشگاه دیترویت از آن محروم است.

راد آلبرتز Rod Alberts مدیر موتور بِلا می گوید [نقل به مضمون]: «این مکانِ کاملاً رو باز که می تواند میزبان فعالیت های مملو از آدرنالین باشد، مکان مناسبی برای نمایش فناوری ها است و علاوه بر نور و صدا می تواند بوی دنیای حمل و نقل نوین را به مشام بازدیدکنندگان برساند.»

 

نمایشگاه خودرو دیترویت



همان طور که از نام آن می توان حدس زد، موتور بِلا در اصل یک رویداد نمایشگاهی برای خودروهای کلاسیک و سوپرکارهای بریتانیایی و ایتالیایی بود. حالا که نمایشگاه بین المللی دیترویت تعطیل است، فرصتی برای برندها از همه ملیت ها با انواعی از قوای محرکه و انواعی از طراحی است که توانایی های خود را به رخ بکشند.

داوگ نورث Doug North رئیس هیئت مدیره موتور بِلا می گوید: «با برنامه ی جدیدمان برای 2021، مفهوم موتور بِلا به سطحی بالاتر ارتقا پیدا می کند که در آنها برندهای متنوع و شیوه های نوین حمل و نقل معرفی می شوند و در آن هم از برندهای وطنی حضور دارند هم برندهای بین المللی و علاوه بر خودروهای روز، خودران ها،‌ خودروهای سوپر با عملکرد [قدرت،‌ سرعت و شتاب] بالا و طیف بین آن شرکت می کنند. این رویداد پر از تحرک و مرتبط با حرکت و حمل و نقل نوین است. این نمایشگاه به شرکای تجاری نمایشگاهی هم فرصت می دهد برندها، محصولات و فناوری های خود را با قیمتی منطقی در فضایی کاملاً رو باز و شبیه به جشنواره به نمایش بگذارند».

حتی پیش از آن که ویروس کرونا گسترش پیدا کند،‌ نمایشگاه های خودرو به شکل فضای بسته، مزیت ها و رونق خود را از دست داده بود. از سال 2018 برخی از خودروسازان برتر در دنیا، خودداری از حضور در برخی نمایشگاه ها را به شکل جدی در دستور کار خود قرار داده بودند. در برخی از موارد به نظر می رسد تغییر رفتاری که کرونا به مردم دنیا تحمیل کرده، خالی از لطف نیست.

کد خبر 129508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha