کد خبر 129533
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
موافقت عراق با ورود کامیون های ایرانی

وزیر راه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه حمل و نقل جاده‌ای بین ایران و عراق برای تردد کامیون‌های حمل بار بین دو کشور، از فراهم شدن مقدمات آغاز احداث و تکمیل خط آهن شلمچه-بصره خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی در حاشیه دیدار با علاء الجبوری وزیر تجارت عراق در خصوص این دیدار اظهار داشت: در دیدار با وزیر تجارت عراق گفتگوهایی داشتیم که کمیته‌های فنی حوزه‌های حمل و نقل، مذاکرات فراوانی در این خصوص داشتند.

اسلامی ادامه داد: در خصوص راه‌آهن شلمچه-بصره گفت وگوهای فنی مناسبی انجام شد که تقریباً می‌توان اعلام کرد مقدمات برای تنظیم برنامه اجرایی راه آهن شلمچه-بصره فراهم شده است.

به گفته اسلامی، گام مهم باقیمانده این است که از نظر سیاسی، مراجع دو کشور تفاهم نهایی را انجام دهند تا عملیات اجرایی این خط آهن آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع حمل و نقل، گفت وگوی مناسبی انجام شد که امید است موانع رفع شوند. یکی از مشکلات تجار ما این است که بار در مرز تخلیه می‌شود و آسیب می بیند که تجار از این نظر با مشکلاتی مواجه هستند. توافق شد تا به شکل متوازن کامیون داران ایرانی و عراقی بتوانند در کشور همسایه تردد داشته باشند. همچنین مقرر شد تا کمیته فنی این موضوع را تعریف کند و بتوانیم تفاهم نامه حمل و نقل جاده‌ای بین دو کشور را به امضا برسانیم.

کد خبر 129533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha