کد خبر 129545
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
اجازه صدور کیف الکترونیک پول داده شد

موضوع "کیف الکترونیک پول" در سی و چهارمین جلسه شورای فقهی بانک مرکزی بررسی ‌شد و در نهایت مورد تأیید قرار گرفت. براین اساس بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند به منظور تسهیل پرداخت‌های ریزمقدار (خُرد)، کیف الکترونیک پول مبتنی بر حساب صادر و برخی از خدمات پرداخت را در شبکه پرداخت کشور از طریق این ابزار عرضه کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، در این جلسه که عصر امروز به ریاست همتی، رییس کل بانک مرکزی و با حضور سایر اعضای شورای فقهی برگزار شد، موضوع "کیف الکترونیک پول" از ابعاد شرعی و فقهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت تأیید شد.

 

بانک مرکزی



طبق اعلام بانک مرکزی، چارچوب‌ و ضوابط کیف الکترونیک پول به عنوان یکی از محصولات و خدمات نوین نظام پولی و بانکی کشور، به استناد تصویب‌نامه مصوب آبان‌ماه سال ۱۳۹۷ هیأت وزیران و نیز مصوبه یک هزار و دویست و نود و نهمین جلسه مورخ شهریورماه سال ۱۳۹۹ شورای پول و اعتبار، تدوین شده است.

بر اساس ضوابط مذکور، بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند به منظور تسهیل پرداخت‌های ریزمقدار (خُرد)، کیف الکترونیک پول مبتنی بر حساب صادر و برخی از خدمات پرداخت را در شبکه پرداخت کشور از طریق این ابزار عرضه کنند.

کد خبر 129545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha