کد خبر 129569
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
آسمان ایران به‌صرفه‌ترین مسیر هوایی

معاون سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: فضای ایران در موقعیت جغرافیایی و راهبردی خاص بین پروازها از آسیا به اروپا و امریکا قرار دارد و نگرانی بابت کاهش پروازهای قطر وجود ندارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، در پی توافق صورت گرفته بین قطر و عربستان پس از اختلافات طولانی مدت این دو کشور خبرهایی مبنی بر کاهش پروازهای عبوری هواپیمایی قطر به دلیل گذشتن پروازهایش از آسمان عربستان و هدف برخی کشورهای متخاصم برای حذف پروازهای عبوری از آسمان ایران منتشر شد.

ابوالقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره گفت: هیچ نگرانی بابت کاهش پروازهای عبوری هواپیماهای قطری از آسمان ایران نیست چرا که فضای هوایی ایران کوتاه‌ترین مسیر بین کشورهای اروپایی و آسیا و بلعکس است.

وی افزود: بنابراین شاید کشور قطر برای پروازهای عبوری به آفریقا از فضای عربستان استفاده ‌کند اما در پروازهای خود به مقاصد اروپایی، آمریکا و کانادا همچنان آسمان ایران به صرفه‌تر و منطقی‌تر خواهد بود.

 

آسمان



معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند جایگزینی مانند آسمان ایران برای هواپیماهای منطقه معرفی کند، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی دنیا می‌دانند که فضای آسمان ایران در موقعیتی جفرافیایی و راهبردی خاص در بین دو جریان ترافیک هوایی بین آسیا و اروپا قرار دارد.

جلالی گفت: در واقع تجربه نشان داده است که آسمان ایران واقعیت انکارناپذیر دنیای هوانوردی در دنیاست و تحولات کوتاه مدت منطقه‌ای نمی‌تواند ارزش آن را در دراز مدت تحت تاثیر قرار دهد.

کد خبر 129569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha