کد خبر 129574
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
افزایش متوسط قیمت خودرو در سال 2020

که متوسط قیمت یک خودروی نو به 40 هزار دلار رسیده، آیا شما وسع خرید خودروی نو دارید؟

به گزارش پرشین خودرو، در پایان سال 2020 با این که دنیا به همه گیر شدن ویروس کرونا مواجه بود، قیمت خودروها در بازار آمریکا سر به فلک کشید و به بالاترین حد خود تا به امروز رسید و حالا به طور متوسط برای خرید یک خودرو باید 40 هزار دلار کنار گذاشت. این در حالی است که متوسط قیمت خودرو در پایان سال 2019 به 34 هزار دلار رسیده بود. این افزایش متوسط قیمت خودرو به طور مستقیم باعث می شود خریداران مجبور شوند هم قیمت پیش پرداخت را بالا ببرند و هم مجبورند وام بزرگتری بگیرند.

یک خریدار متوسط در بازار آمریکا در فصل چهارم سال 2020 می بایست هنگام خرید حداقل 4,734 دلار را نقد بپردازد و حداقل 35,373 ‌ دلار باقی مانده را قسط بندی کند. نکته دیگر این که در سال 2020 نسبت به سال ماقبل، همه خودروسازان با کاهش تولید و فروش مواجه بودند برای مثال شرکت ژاپنی تویوتا در بازار آمریکا در سال 2020 نسبت به سال قبل 11.9‌ درصد افت فروش داشت.

با نگاهی دقیق تر، مشخص می شود که خودروهای فوق لاکچری مثل بنتلی و لامبورگینی هستند که در حال بالا کشیدن رقم متوسط قیمت ها هستند و معمولاً قیمت این خودروها 6 رقمی است. در مجموع و به طور کلی فروش خودروهای پرتجمل هم در سال 2020 روند کاهشی داشت. در عوض سال گذشته، سال رونق و بهبود فروش وانت ها و خودروهای اس یو وی بود برای مثال در بین مدل های مختلف ب ام و،‌ مدل X3‌ پرفروش ترین محصول این برند بود. مقام دوم پرفروش ترین های بازار خودروهای پرتجمل آمریکا هم مرسدس بنز GLC‌ و لکسوس RX بودند. کادیلاک هم در بین خودروهای پرتجمل بیشتر در بخش کراس اور موفق بود تا اس یو وی و خودروی کراس اور اندازه متوسط کادیلاک XT5‌ بهتر از اسکالید Escalade‌ فروش داشت.

 

خط تولید خودرو



روند گرایش مردم به خودروهای شاسی بلند همچنان ادامه دارد و همین موضوع باعث بالا رفتن متوسط قیمت خودروهای نو شده است. در بین محصولات فورد هم شاسی بلند اسکیپ Escape بهتر از سایر مدل های سدان این خودروساز طرفدار داشته است. آنکور هم پرفروش ترین برند بیوک بوده و برای شرکت نیسان هم محصول روگ Rogue‌ بیشترین فروش را داشته است.

حالا پرسش این است که چه عواملی باعث بالا رفتن متوسط قیمت خودروهای نو می شود،‌ مخصوصاً در حین شیوع ویروس کرونا.

جسیکا کادول Jessica Cadwell از مدیران ادموندز در مصاحبه با یواس آ تودی می گوید دلیل اصلی آن ثروتمندان اند. کسانی که در سال 2020 در بازار آمریکا خودروی نو خریداری کرده اند، در برابر نوسانات مالی مصون هستند. «انگار در این کشور [ایالات متحده] دو کشور در کنار هم قرار دارند کشوری که مردم آن در حال خرید خانه نو و خودروی نو هستند و کشوری که مردم آن در صنعت خدمات فعالیت می کنند و برای معیشت خود دست و پا می زنند.»

کد خبر 129574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha