افزایش ۴۹ درصدی تردد مرزهای زمینی

یک مقام مسئول گفت: آذر امسال، ۱۵۹ هزار و ۹۹۶ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی جاده‌ای کشور تردد کردند که نشان دهنده رشد عبور و مرور ۴۹ درصدی از مرزهای زمینی کشور است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از صدا و سیما، جواد هدایتی، گفت: آذر امسال، ۱۵۹ هزار و ۹۹۶ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی جاده‌ای کشور تردد کردند که نشان دهنده رشد عبور و مرور ۴۹ درصدی از مرزهای زمینی کشور است. ۳۷ هزار دستگاه کامیون به منظور صادرات کالا، ۱۰ هزار دستگاه کامیون برای واردات کالا و ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون هم به منظور ترانزیت با حمل مستقیم یا یکسره از مرزها عبور کرده‌اند.

وی افزود: در ماه یاد شده، مرز بازرگان جایگاه نخست صادرات و واردات را به خود اختصاص داد و مرز جلفا در رتبه دوم واردات قرار گرفت و مرز آستارا نیز رتبه دوم صادرات از طریق حمل یکسره را به دست آورد.

 

مرز زمنی



مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: فعال‌ترین مرز کشور در زمینه ترانزیت کالا، پایانه مرزی باشماق در استان کردستان و پس از آن پایانه مرزی دوغارون بوده است، همچنین بیشترین صادرات به صورت ترانشیپمنت در مرز پرویزخان انجام شده است.

این مقام مسئول بیشترین مبادلات و تردد کامیون‌ها را در پایانه‌های مرزی با کشورهای عراق و افغانستان دانست و گفت: یکی از اقدامات شاخص در آذر ماه، افزایش ۴۹ درصدی خروج از پایانه‌های مرزی و در نتیجه کاهش ۲۰ درصدی تعداد کامیون‌های متوقف در پایانه‌های مرزی کشور بوده است.

کد خبر 129575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha