کد خبر 129595
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
 حواستان باشد سرتان کلاه بنزینی نرود!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با ورود به جایگاه سوخت با کارت سوخت های متعدد از سمت متصدی جایگاه و یا توصیه به استفاده از مکمل ها روبرو شده باشید اما باید توجه کنید تا با رد و بدل شدن چند کارت و یا استفاده از مکمل های قلابی سرتان کلاه نرود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، دو نرخی شدن قیمت بنزین این امکان را برای برخی از افراد به وجود آورد تا از طریق فروش سهمیه خود سودجویی کنند، بدین ترتیب که فرد کارت سوخت خود را به جایگاه دار به قیمت پایین تر از 3000 تومان می فروشد و اپراتور نیز با کمی سود به همان قیمت مصوب یعنی هر لیتر 3000 تومان، سوخت را به متقاضی به فروش می رساند.

در یک حساب سرانگشتی اگر فرض کنیم که اپراتور در هر سوخت گیری که به طور میاگین 30 لیتر است 15 هزار تومان سود کند و در طول روز برای 20 نفر نیز این کار را انجام دهد، حداقل در یک روز 450 هزار تومان سود خواهد کرد. دولت برای مقابله با این مساله اقداماتی را همچون پیمایش میزان مصرف تاکسی‌ها و خودروهای حمل بار که سهمیه بیشتری دارند انجام داده است اما بعضا بازهم دیده می‌شود که این کار در برخی از جایگاه های سوخت رواج دارد.

 

بنزین



گاهی نیز ممکن است متصدی جایگاه پیشنهاد استفاده از مکمل های سوخت را بدهد اما حاضر نباشد حتی قوطی خالی مکمل سوخت را به مشتری نشان دهد یا حتی دیده شده که قوطی های خارجی با موادی نامعلوم از قبل پر شده و به مشتری با قیمت بالا فروخته می شود و این در حالی است که مسوولان بارها اعلام کرده اند که هیچ‌کدام از خودروهای موجود به مکمل‌های بنزینی نیاز ندارند و لازم نیست که افراد از این مواد افزودنی و مکمل‌های بنزین استفاده کنند.

تاکید شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی این است که سوخت توزیعی نیازی به مکمل ندارد، این موضوع مربوط به تمام خودروها حتی خودروهای خارجی می‌شود و عرضه مواد افزودنی و مکمل‌های بنزین در جایگاه‌های سوخت مورد تأیید این شرکت نیست.

حتی استفاده از مکمل‌هایی که استاندارد کافی نیز دارند، توصیه نمی‌شود؛ چراکه بنزین عرضه شده در تمام جایگاه‌های عرضه سوخت کشور مطابق با استانداردهای شرکت ملی پالایش و پخش، تولید و توزیع می‌شود.

فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی – در خصوص اتفاقاتی که در این راستا در جایگاه ها می افتد، گفت: در بازرسی‌هایی که به صورت دوره‌ای از جایگاه‌های سوخت انجام می‌شود موضوع استفاده از چند کارت سوخت نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و اگر موردی مشاهده شود قطعا با آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه افراد نیز می‌توانند این مساله را با سامانه 09627 در میان بگذارند، اظهار کرد: اگر در این زمینه افراد دچار مشکل شدند و اپراتورها کارت جایگاه را در اختیار آن‌ها قرار ندادند می‌توانند شکایت خود را به این سامانه اعلام کنند و مطمئن باشند که شکایت آن‌ها قطعا پیگیری خواهد شد.

کاهی با تاکید بر اینکه جایگاه ها موظف هستند کارت سوخت جایگاه را در اختیار افرادی که قصد دارند به صورت آزاد بنزین بزنند قرار دهند، گفت: روی عملکرد اپراتور ها نیز نظارت ویژه وجود دارد اما با این حال افراد نیز می توانند هرگونه تخلف در پمپ بنزین ها را گزارش دهند.

وی در خصوص استفاده از مکمل های بنزین نیز گفت: استفاده از این مکمل ها برای هیچ خودرویی توصیه نمی شود و عرضه مواد افزودنی و مکمل‌های بنزین مورد تأیید شرکت ملی پخش نیست.

کد خبر 129595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha