خودروهایی که صاحبان آن به سادگی از آن جدا نمی شوند

وبسایت آیسکارز به بررسی خودروهایی پرداخته که صاحبان آن بیش از 15 سال خودرویشان را حفظ کرده و از فروش آن خودداری کرده اند و 5 خودروی اول متعلق به یک کمپانی است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سایپانیوز، وفاداری مشتری به برند، یکی از آرزوها و اهداف کمپانی های خودروسازی است که برای آن تلاش می کنند؛ مخصوصاً زمانی که دارندگان خودرو به سادگی از آن برندها دست نمی کشند. در پژوهش ها و مطالعات به عمل آمده هم روشن شده است که دوام و قابلیت اعتماد از مهمترین عواملی است که باعث می شود صاحبان خودرو خیلی دیر به فکر عوض کردن خودرویشان باشند. دوام و قابلیت اعتماد یک خودرو هم به کیفیت آن باز می گردد. البته عوامل دیگری مثل قیمت، شرایط فروش، هزینه های نگهداری، هزینه های سوخت از دیگر عوامل هستند که در مجموع باعث می شوند صاحب خودرو به برند وفادار بماند.

نظرسنجی ها و پژوهش ها نشان می دهد که در بازار آمریکا صاحبان برند تویوتا بیشتر از سایر برندها به خودروهایشان وفادار می مانند.

وبسایت iSeeCars.com بیش از 660 هزار خودرو از مدل های 1981 تا 2006 که در سال 2020 به فروش رسیده اند، مورد بررسی قرار داده است و یافته های این پژوهش نشان می دهد که از هر 10 خودرویی که صاحب آن بیش از 15 سال حفظ کرده و نفروخته، 7 خودروی آن متعلق به برند تویوتا است؛ در حالی که متوسط کل 6.1 درصد است. مردم آمریکا تویوتای پریوس خود را 2.2 برابر متوسط بیشتر حفظ می کنند یا دیرتر می فروشند. 13.7 درصد از صاحبان تویوتا پریوس حتی بیشتر از 15 سال خودروی خود را حفظ می کنند و این خودروها بیش از 15 سال دست اول باقی می مانند.

 

تویوتا



مقام دوم متعلق به تویوتای هایلندر است که 12.4 درصد از صاحبان آن هنوز دست اول هستند که دو برابر حد متوسط است. در مقام های سوم به بعد تویوتای تاکوما، سینا و تاندرا قرار دارند.

جالب این است که برندهای غیر از تویوتا که در صدر جدول قرار دارند باز هم از شرکت های ژاپنی هستند. مقام ششم جدول متعلق به هوندا CR-V‌ است. به بیانی دیگر بخش مهمی از هوندای سی آر-وی در خیابان ها دست اول اند. مقام های بعدی متعلق به سوبارو فارستر، تویوتای فوررانر و تویوتای سکویا Sequoia که در مجموع ده تای اول را تشکیل می دهند.

البته نظرسنجی ها و پژوهش ها این که صاحبان خودروهای ژاپنی مدت زمان بیشتری خودروها را نگه می دارند را به دوام و قابلیت اعتماد آن ها نسبت می دهند اما این موضوع را هم نباید از نظر دور داشت که خریداران خودروهای ژاپنی در بازار آمریکا از قشر متوسط هستند و گاهی دلیل آن که با این خودروها می مانند، وُسع خرید و مکنت آن ها است. خودروهای ژاپنی علاوه بر این که سگمنت ارزان تر بازار خودروی آمریکا هستند، هزینه نگهداری و مصرف سوخت آنها هم کمتر است و چون دردسر کمتری برای صاحبان خود ایجاد می کنند به طور طبیعی صاحبان آنها به راحتی از این خودروها دل نمی کنند.

کد خبر 129640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha