نگاهی به محبوب ترین خودرو بر اساس نقشه کشورها

در چند نقشه ای که در این خبر مشاهده می کنید، خودروی محبوب یا پرتیراژ هر کشور به نمایش در آمده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سایپانیوز، شاید برای شما هم جالب باشد بدانید محبوب ترین [پرتیراژترین] خودروی هر کشور چیست.

 

نقشه



برای نروژ سازنده تسلا نیست اما محبوب ترین خودروی این کشور تسلا است. ‌وبسایت «باجت دایرکت» Budget Direct‌ به خود این زحمت را داده است که این نقشه را تهیه کند. چند یافته عجیب و جالب هم در این نقشه ها به چشم می خورد. اما در اکثر موارد حدس و گمان شما هم درست از آب در می آید. چیزی که تعجب ندارد این است که در اکثر کشورهای دنیا برند تویوتا خیلی محبوب است؛ یا این که کشورهای قاره آمریکا به فورد بیشتر علاقه دارند.

 

نقشه



در پنج سال آینده این نقشه شاید تفاوت پیدا کند که آن هم به خاطر عواملی همچون گذار به خودروهای برقی از خودروهای بنزینی است؛ یا این که شاید سایبرپانک ایلان ماسک رنگ خیابان ها را ببیند؛ و قرار است بخشی از خودروها بدون نیاز به راننده در حال تردد باشند.

 

نقشه



به منظور تهیه این نقشه،‌ «باجت دایرکت» از داده های BestSellingCarsBlog استفاده کرده تا مشخص کند تا پایان سال 2019 کدام خودرو در کشورها از همه بیشتر خریداری شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

طبیعی است که در همه کشورها دنیا داده ها و آمار به طور یکسان گردآوری و حفظ نمی شوند و برای همین اطلاعات برای برخی از کشورها یا وجود ندارد و یا خیلی دقیق نیست و برای همین اگر در نقشه ای، روی کشوری خالی است به معنی آن است که اطلاعات دقیقی در دست نبوده است.

 

نقشه



اما از این اطلاعات برمی آید که تویوتا کرولا همچنان محبوب ترین و پرفروش ترین خودروی دنیا است. فقط در سال 2019 حدود 1.48 میلیون دستگاه تویوتای کرولا در جهان فروخته شده است. در 41 کشور دنیا تویوتا پرفروش ترین برند خودرو است که بدون تردید فعلاً محبوب ترین [منظور پرتیراژترین] برند دنیا به حساب می آید.

 

نقشه



[البته شاید اگر وُسع خریداران به خودروهای گران قیمت می رسید هم نقشه فرق می کرد و هم واژه محبوب به معنی واقعی خود نزدیک تر می شد! و به همین دلیل] محبوب ترین خودروی آمریکا تسلا نیست! خودرو وانت سری اف فورد است. کانادا هم عاشق سری اف فورد است.

بیشتر مردم مکزیک نیسان ورسا را می پسندند. در آمریکای جنوبی بیشتر رانندگان و مشتریان به خودروهای تویوتا رو کرده اند. در آرژانتین و پرو محبوب ترین خودرو تویوتای هایلوکس است و در ونزوئلا فورتونا مقام اول را دارد. در برزیل و پاراگوئه شورولت اونیکس Onyx پرچمدار محبوب ترین خودرو است.

در اروپا هم تویوتا محبوبیت بالایی دارد و پرفروش ترین خودروی ایسلند و استونیا خودرو راوفور است. در ایرلند تویوتا کرولا اول است. در یونان تویوتا یاریس. در نروژ و هلند تسلای مدل3. و تعجبی ندارد که پژو 2001 در فرانسه. ایتالیایی ها فیات پاندا را دوست دارند و آلمانی های طرفدار فولکس گلف هستند و روس های لادای گرانتا.

در آفریقا دوباره نام تویوتا هایلوکس به چشم می خورد و در کشورهای آفریقای جنوبی، نامبیا، بوتساوانا، کنیا و ساحل عاج این خودرو زیاد است.

 

نقشه



در خاورمیانه و آسیای مرکزی تعداد زیادی تویوتا لندکروزر به چشم می خورد مخصوصاً در یمن، عمان، امارات و قطر. در عربستان سعودی هیوندایی محبوب است و در ایران سایپا پراید پرفروش ترین خودروی بازار است.

در آسیا و اقیانوسیه دوباره نام تویوتا هایلوکس دیده می شود به ویژه در استرالیا و تایلند.

خوروی محبوب چینی ها وانت کوچک وولینگ Wuling است و در هندوستان ماروتی آلتو. در خود ژاپن هم پرتیراژترین خودرو هوندای ان-باکس است. حالا شما هم نگاهی به نقشه کشورتان بیندازید و ببینید حدستان درست بوده یا خیر.

کد خبر 129693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha