کد خبر 129732
۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
 سونی خودروساز می‌شود؟

با اینکه شرکت سونی ژاپن یک سدان برقی با نام ویژن-اس در نمایشگاه صنایع الکترونیک سال ۲۰۲۰ به نمایش در آورده بود، اما قصد تولید انبوه آن را ندارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، سال 2020 بود که سونی باعث شگفتی دست اندارکاران صنعت خودرو یا حداقل بازدیدکنندگان نمایشگاه صنایع الکترونیک CES شد و خودروی مفهومی concept (در حد طراحی که آماده تولید انبوه نیست) به نام ویژن-اس Vision-S را به رخ کشید. ویژن-اس یک سدان برقی است که هدف از طراحی آن ساخت خودرانی بود که بتواند بدون اتکا به راننده حرکت کند و قرار بود غول فناوری‌های الکترونیکی سونی پشت آن باشد؛ اما از همان ابتدا هم فقط عده انگشت شماری امید داشتند که به تولید انبوه برسد.

 

سونی



یک سال بعد دوباره سونی، ویژن-اس را در انظار عمومی به نمایش گذاشت و در تست جاده‌ای اروپا به رخ کشید و نشان داد که سونی هنوز به بهبود و توسعه آن فکر می‌کند. اما قرار نیست به تولید انبوه برسد،‌ حداقل می‌دانیم که با برند سونی این اتفاق نخواهد افتاد.

سخنگوی سونی در مصاحبه با «کار‌اند درایور» گفته است که «این کمپانی [سونی] برنامه‌ای برای تولید انبوه یا فروش این خودرو ندارد.»

بنابراین هرچقدر هم که طراحی این خودروی مفهومی زیبا باشد، هدف اصلی سونی،‌ تحقیق و آمادگی برای فناوری‌های خودرویی آینده است و بیشتر می‌خواهد در سامانه‌های ایمنی و قابلیت اطمینان در خودران‌ها دست پیش داشته باشد و همچنین مانند همیشه در صنعت سرگرمی و صوت و تصویر [صفحه نمایش روی داشبورد] همچنان ممتاز باقی بماند.

کد خبر 129732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha