کد خبر 129758
۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
اتهام مهندس تسلا به سرقت نرم افزار این شرکت

تسلا یکی از مهندسانش که سازنده خودروهای برقی و خودران است را چند روز بعد از آغاز فعالیت در این شرکت، متهم به سرقت نرم افزاری مهم کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، تسلا یکی از مهندسان خود به نام الکس خاتیلوف را مورد پیگرد قضائی قرار داده و مدعی شده وی نرم افزاری به نام Warp Drive را از تسلا سرقت کرده است.

تسلا نرم افزار Warp Drive را برای خودکارسازی فرایند خرید خودرو و دیگر سیستم‌های تولیدی این شرکت مورد استفاده قرار می‌دهد. تسلا می‌گوید مهندس یادشده تنها سه روز بعد از استخدام در این شرکت در اواخر دسامبر سال ۲۰۲۰ این تخلف را انجام داده است.

 

تسلا



خاتیلوف هزاران فایل متنی مرتبط با Warp Drive را بر روی حساب کاربری شخصی خود در سایت دراپ باکس کپی کرده و از این طریق اطلاعات این نرم افزار را سرقت کرده است.

تسلا، خاتیلوف را به تلاش برای مخفی کاری و فریب تسلا نیز متهم کرده است. وی در زمان تحقیقات مدعی شده تنها اطلاعات شخصی خود را به دراپ باکس منتقل کرده است. وی سپس مدعی شده فراموش کرده که اطلاعات نرم افزار Warp Drive را به حساب خود در دراپ باکس منتقل کرده و سپس تلاش کرده آن‌ها را به سرعت پاک کند.

تحقیقات تسلا در این زمینه ادامه دارد و با توجه به دورکاری این کارمند به علت شیوع کرونا، بررسی دقیق فایل‌های دستکاری شده و سرقت شده توسط وی هنوز ممکن نشده است.

کد خبر 129758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha