چگونه خودروی ایرانی، با کیفیت و در شان ملت بسازیم؟

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: با حمایت از بخش خصوصی، افزایش رقابت و اتصال به شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا می توانید خودروی ایرانی، با کیفیت و در شأن ملت ایران بسازیم و حتی آن را صادر کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا رزم حسینی، با بیان این مطلب، نیاز سالانه کشور به خودرو را حدود دو میلیون دستگاه اعلام کرد و اظهار داشت: البته اگر بخواهیم خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم این رقم اضافه خواهد شد و همچنین بازار صادراتی خوبی برای صادرات در منطقه و کشورهای همسایه نیز داریم.

وی با گلایه از دولتی بودن و انحصار در حوزه خودرو، این دو عامل را در کنار تحریم ها از علل مشکلات این حوزه دانست و تصریح کرد: با به وجود آمدن تحریم ها، نرخ دلار به یکباره افزایش یافت که روی تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو تاثیر گذاشت و قیمت تمام شده این محصول را بالا برد، همچنین شرکت‌های همکار خودروسازی نیز کشور را ترک کردند.

رزم حسینی اضافه کرد: اما به رغم همه این تحریم‌ها و محدودیتها، شرکت‌های قطعه‌ساز صنایع خودروسازی اکنون با تمام ظرفیت و به صورت دو یا سه شیفت کار می کنند و نتایج خوبی در حوزه ساخت داخل به وجود آمده است.

 

وزیر صنعت، وزیر صمت


وزیر صمت همچنین بر این نکته تاکید کرد که تحریم ها فرصت مناسبی را برای تعمیق ساخت داخل در حوزه قطعه‌سازی به وجود آورد که تاثیر خود را در صنعت خودرو خواهد گذاشت.

وی در پایان با اشاره به اقدامات قابل افتخار صنایع دفاعی در حوزه ساخت خودروهای نظامی، خاطرنشان کرد: شرکت های ایران خودرو و سایپا قراردادی را برای تعمیق ساخت داخل در حوزه خودرو و قطعات با وزارت دفاع منعقد کردند، اقدامات خوبی در حوزه ساخت داخل انجام شده است که با خنثی سازی تحریم ها(به تعبیر مقام معظم رهبری) به نتایج مثمر ثمر بیشتری دست می یابیم.

کد خبر 130011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha