۱۴۰ خودروی پلاک مخدوش در البرز توقیف شد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از توقیف ۱۴۰ دستگاه خودروی پلاک مخدوش و ناخوانا طی سال جاری در این استان خبرداد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، سرهنگ غلامعلی شرق اظهار داشت: طی این مدت نیز مالکان 20 هزار و 841 خودروی پلاک مخدو ، تک پلاک و فاقد پلاک در استان البرز اعمال قانون شدند.

وی اضافه کرد: از مجموع این آمار 9 هزارو 704 فقره مربوط به خودروهای پلاک مخدو ، پنج هزارو 939 فقره تک پلاک و پنج هزارو 199 فقره مربوط به خودروهای فاقد پلاک بوده است.

شرق افزود: مخدودش کردن پلاک خودرو افزون بر تخلف ، طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی جرم تلقی می شود و اگر یک راننده به عمد پلاک خودروی خود را مخدوش کرده باشد به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی گفت: پلاک وسیله نقلیه یک رکن اصلی از هویت خودرو و مالک آن است و چنانچه وسیله نقلیه به هر دلیلی فاقد پلاک و یا پلاک مخدوش و ناخوانا باشد، از طریق دوربین و نیروهای پلیس شناسایی می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز دربخش دیگری ازسخنان خود گفت که طی سال جاری 162 هزارو 118 مالک خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی خودرو جریمه شدند.

شرق خاطرنشان کرد که دراجرای طرح محدودیت شبانه نیز دراین مدت بیش از 370 هزار وسیله نقلیه متخلف اعمال قانون شدند.

وی در ادامه از تداوم طرح محدودیت شبانه از ساعت 21 الی چهار صبح روز بعد خبرداد و گفت : این طرح به عنوان یک قانون لازم الاجرا است و چنانچه افرادی از این مهم سرپیچی کند پلیس برخورد با آنها خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بیش از 80 درصد مردم اجرای طرح قانون ‌محدودیت تردد در استان البرز را رعایت کردندکه این روند همکاری باید استمرار داشته باشد.
instagram link
برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید

کد خبر 130045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha