کامیون M2631 EEV آمیکو بدنبال کسب سهم 20 درصدی از بازار

کامیون M2631 EEV آمیکو که به تازگی در محل این شرکت رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد به واسطه توانایی های فنی در صدد کسب سهم 16 تا 20 درصدی از بازار کار و تجاری سازان ایران است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چهارشنبه 6 اسفندماه، بازار خودروهای کار و تجاری ایران شاهد یک رویداد ویژه بود.

 

گزارش تصویری مراسم رونمایی و افتتاح خط تولید کامیون آمیکو را اینجا ببینید.



شرکت ارس خودرو دیزل در این روز موفق شد خط تولید کامیون جدید 2631 را رسما افتتاح و این کمپرسی را در حضور جمعی از مقامات دولتی و مدیران ارشد این شرکت رونمایی کند.

 

کامیون آمیکو



کمپرسی M2631 EEV آمیکو در اصل یک نسخه ارتقا یافته از محصول پیشین آمیکو است اما به واسطه تغییرات زیاد اعمال شده، این خودرو به عنوان یک محصول جدید وارد بازار کشور می شود.

در واقع این کامیون را باید از آخرین ایده های صنعتی مالک فقید گروه صنعتی آمیکو بدانیم که در حال ورود به بازار است.

آمیکو یکی از معدود شرکت‌های داخلی است که در زمینه تولید خودروهای نیمه‌سنگین و سنگین تجاری فعالیت می‌کند و تنوع نسبتاً خوبی از این محصولات را در سبد تولیدات خود دارد و بر خلاف سایر شرکت های این حوزه تلاش کرد تا از تحریم های صنعت خودرو فرصتی برای رشد داخلی سازی در این شرکت فراهم سازد.

 

آمیکو



کامیون M2631 EEV آمیکو از نظر توان و گشتاور موتور با کامیون های مطرحی چون بنز، ایویکو، ولوو و فاو فاصله بسیار اندکی دارد و به همین دلیل تلاش دارد تا جای خالی این کامیون ها را در بازار کشور پر کند.

طراحی کامیون M2631 EEV جدید آمیکو به نحوی است که کمترین شباهتی به مدل های خارجی دارد و می توان آن را محصول اختصاصی آمیکو دانست.

 

آمیکو



آمیکو کامیون M2631 EEV آمیکو را باید تنها کمپرسی 10 چرخ ایران بدانیم که با دانش فنی و طراحی داخلی آمیکو و با استاندارد یورو5 پلاس با قابلیت ارتقا به یورو6 وارد بازار می شود.

آمیکو 2631 به پیشرانه 12 لیتری شش سیلندر خطی آب خنک توربو شارژر و اینترکولر مجهز است که توان تولید 400 اسب بخار قدرت با گشتاور 1950 نیوتن متر را دارد.

قدرت و گشتاور تولیدی، توسط یک گیربکس فول سنکرونیزه چهارده‌دنده با دوازده دنده به جلو و دو دنده به عقب، در اختیار محور محرک خودرو قرار می‌گیرد.

 

آمیکو



اکسل‌های جلو یک تکه صلب با ظرفیت تحمل بار 8 تن و اکسلهای عقب مرکزی با کاهنده سر توپی ها هر کدام 16 تن تحمل بار با استفاده از تکنولوژی Eaton که در زمینه تولید خودروهای سنگین فعالیت دارد، ساخته شده‌اند و GVW این کامیون 32 تن بار را دارد که آن را در زمینه خودروهای توانای بازار قرار می‌دهد.

از سوی دیگر سازه هیدرولیک این کامیون، آن را به گزینه‌ای مناسب برای حمل انواع بارها تبدیل می‌کند اما جالب است بدانید این خودرو به صورت تخصصی در معدن‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. کامیون آمیکو ده چرخ است و شاسی خودرو از نوع نردبانی دو لایه طبقه‌بندی شده است.

 

آمیکو



آمیکو برای بهینه سازی این خودروی سنگین، از شرکت بوش Bosch نیز کمک گرفته و اگزوز SCR و ECU و همچنین سیستم ادبلو همگی از شرکت Bosch تهیه شده‌اند.

همچنین جعبه فرمان تمام هیدرولیک این خودروی 10 چرخ از شرکت معروف ZF است.با توجه به GVW این کامیون که بیش از 32 تن است، نیاز است تا ترمزهایی مناسب برای این خودرو تدارک دیده شود و آمیکو در این کامیون از سیستم ترمزی استفاده کرده که ساخت شرکت WABCO آلمان بوده و مجهز به سیستم‌های ABS ، EBL و ASR است.

 

آمیکو



سیستم ترمز این کامیون به صورت سرویس هوای فشرده بر کاسه چرخ‌ها به صورت دوبل، ترمز پارک انرژی فنر با کمک هوای فشرده، ترمز کمکی شماره یک خفه کن لوله اگزوز و ترمز کمکی شماره دو کنترل هوای ورودی توسط سوپاپ‌ها (in ریتاردر) می‌باشد.

سیستم کلاچ آمیکو M2631 تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی ، هیدرولیک به کمک هوای فشرده تکنولوژی Eaton است.

 

آمیکو



آمیکو برای بهینه سازی این کامیون با شرایط آب و هوایی ایران، تلاش بسیاری کرده و استفاده از تجهیزات اروپایی در این خودرو فراگیر است. برای مثال سیستم خنک کاری ساخت Behr آلمان ، سیستم پدال گاز ساخت Williams کانادا و سیستم کوپلینگ هوای فشرده ساخت Voss آلمان بخشی از این تجهیزات هستند.

سیستم سیم کشی برقی خودرو نیز مدل معروف CAN بوده که به همگام بودن این محصول با استانداردهای روز دنیا کمک می‌کند.

 

آمیکو



کامیون آمیکو، نخستین خودروی سنگین ساخت داخل است که قادر به کسب استاندارد آلایندگی یورو 5 پلاس شده و از این رو می‌تواند در جاده‌های اروپایی نیز تردد نماید.

در پایان باید این محصول را نتیجه اتکا به توانمندی متخصصان داخلی در دوره تحریم های سخت صنعت خودرو بدانیم که از هفته آینده با طرح های متنوع فروش وارد بازار خواهد شد.

هر چند قیمت این خودرو به طور رسمی اعلام نشده است اما برآورد می شود این کامیون با قیمتی بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون تومان و تیراژی در حدود 2600 دستگاه در سال به بازار عرضه شود.

کد خبر 130376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha