داخلی سازی پیشرانه جک جی4 تا فروردین 1401

پیشرانه خودرو جک جی 4(J4) تا فرودین ماه سال 1401 هجری شمسی 100 درصد داخلی سازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سید حمید احمدی مدیر اجرایی پروژه داخلی سازی جک J4، با بیان این مطلب گفت: شرکت طراحی و مهندسی قطعات کرمان موتور(کادک) تا اواخر سال آینده یا فروردین 1401 موفق به داخلی سازی پیشرانه جک J4 می شود و تا آن زمان، به مرور قطعات داخلی سازی شده در ایران از پک های ارسالی جک از چین حذف خواهد شد.

به گفته وی، تولید خودرو جک جی 4 با 20 درصد داخلی سازی در کرمان موتور آغاز شد و در اردیبهشت ماه سال آینده به 34 درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه قبل از تحقق هر مرحله از داخلی سازی قطعات جک جی 4 در کرمان موتور، ما نسبت به حذف پک های وارداتی آن قطعات اقدام کرده ایم، اظهار داشت: داخلی سازی محصول جی 4 برای مردادماه 1400 با 1.5 درصد افزایش نسبت به اردیبهشت ماه به 49 درصد خواهد رسید.

 

سید حمید احمدی


احمدی اضافه کرد: در مهر سال آینده نیز داخلی سازی خودرو مذکور به 68 درصد می رسد و این افزایش ناشی از به تولید رسیدن قالب های بدنه و تریم داخلی J4 در کارخانه کرمان موتور خواهد بود.

مدیر اجرایی پروژه داخلی سازی جک J4 در ادامه به سهم 14 درصدی پیشرانه در تولید و ارزش خودرو اشاره و اظهار کرد: نمایشگاه داخلی سازی قطعات پیشرانه این خودرو به همین منظور برگزار شده تا از قطعه سازان مختلف برای همکاری و حضور در این پروژه دعوت به عمل آید. برنامه داخلی سازی قطعات پیشرانه این خودرو نیز مانند تریم و قطعات بدنه به صورت حذف از پک بوده و شرکت کادک ملزم به رساندن قطعات داخلی سازی شده به خط تولید کرمان موتور است.

وی با بیان اینکه پیشرانه جک جی 4 تا 95 درصد با موتور نصب شده بر روی خودروهای جک S3 مشترک است، اضافه کرد: داخلی سازی پیشرانه جک J4 در ایران موجب کاهش هزینه تولید و ارزبری برای تولید محصولات دیگر جک در ایران از جمله کراس اوور S3 نیز خواهد شد.

به گفته احمدی، با داخلی سازی پیشرانه، جک J4 با 85 درصد داخلی سازی در ایران تولید خواهد شد و تنها قطعه ای که در ایران و تا این لحظه امکان داخلی سازی ندارد، جعبه دنده اتوماتیک CVT این خودرو است.

وی در پایان با بیان اینکه خودرو جم جی 4 حداقل برای پنج سال آینده در کرمان موتور تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: قرار است که J4 به پر تیراژترین محصول کرمان موتور تبدیل شود و در سال آینده برنامه تولید 20 هزار دستگاهی برای جک J4 هدف گذاری شده است.

نمایشگاه داخلی سازی قطعات موتور خودرو جک J4 در روزهای 9 تا 20 اسفندماه جاری کیلومتر 16 جاده مخصوص تهران-کرج، بلوار نخل، جنب ساختمان اداری صدف، طبقه دوم بر پاست.

کد خبر 130418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha