با هدف افزایش ظرفیت تولید سایت 2 گروه بهمن راه اندازی می شود / رونمایی از فیدلیتی با بیش از 50 درصد داخلی سازی

گروه بهمن با هدف افزایش ظرفیت تولید و عرضه محصولات جدید راه اندازی سایت دوم بهمن را در دستور کار قرار دارد این گروه همچنین در نظر دارد فاز نخست طراحی و تولید موتور کم مصرف تیوان را فروردین سال 1400 به بهره برداری برساند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اگر چه بخش خصوصی خودروسازی ایران هیچ گاه نتوانسته است هم پای دو خودروسازی بزرگ کشور حرکت کند اما آنچه مشخص است خودروسازان بخش خصوصی از همان ابتدای فعالیت و در مشارکت با شرکت‌های معتبر خارجی محصولاتی با کیفیت و به روز به بازار عرضه کردند.

با این وجود آمارها نشان می‌دهند که بیشتر خودروسازان خصوصی کشور با تیراژ محدودی مشغول فعالیت هستند موضوعی که در ماه های اخیر با توجه به تبعات آن بر فعالیت این شرکتها و ایجاد انحصار در بازار خودرو بر تقویت این بخش تاکید می شود چنانچه یکی از برنامه‌های اخیر وزارت صمت برای خارج کردن بازار خودرو از انحصار، تمرکز بیشتر بر فعال‌سازی واحدهای بخش خصوصی است.

وزارت صمت در حالی به دنبال تقویت بخش خصوصی و شکست انحصار در بازار خودرو است که هنوز جزئیات برنامه این وزارتخانه در این مورد اعلام نشده است با این وجود برخی خودروسازان خصوصی از تلاش برای توسعه و افزایش ظرفیت دست نکشیدند و با توجه به زیرساخت های موجود دستیابی به بالاترین میزان داخلی سازی را هدف گذاری کردند.

 

فیدلیتی


در همین زمینه، بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، از آغاز تولید فیدلیتی با داخلی سازی بیش از 50 درصدی خبر داد و افزود: ظرفیت تولید این خودرو برای آغاز در سال آینده حدود 11 هزار دستگاه پیش بینی شده و به تدریج تا 30 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه فیدلیتی تا پایان امسال رونمایی می شود، تصریح کرد: رونمایی این خودرو تا پیش از پایان سال انجام و پس از ارائه نمونه مهندسی و نمونه اولیه این خودرو، از ابتدای سال 1400 تولید آن به صورت جدی اغاز خواهد شد.
 

دیگنیتی


آغاز تولید انبوه دیگنیتی با ظرفیت حداکثر 5 هزار دستگاه در سال


علیمرادلو همچنین عنوان کرد: اگر چه تولید انبوه محصول دیگنیتی آغاز شده است اما تا زمان رفع همه مسایل و اطمینان بخشی از محصول، عرضه آن به مشتری انجام نخواهد شد با این حال توزیع در سطح شبکه و نمایندگی ها از اواخر بهمن ماه آغاز شده و به تدریج عرضه به عموم آغاز می شود.

مدیرعامل گروه بهمن ظرفیت تولید دیگنیتی برای سال آینده را بین سه هزار و 500 تا پنج هزار دستگاه پیش بینی کرد و در خصوص قیمت نهایی این خودرو گفت: در حال حاضر قیمت اعلامی این خودرو به شبکه فروش و سازمان حمایت 760 میلیون تومان است.

علیمرادلو همچنین با اشاره به ظرفیت 60 هزار دستگاهی تولید خودرو در گروه بهمن از برنامه ریزی به منظور راه اندازی سایت دو بهمن موتور خبر داد و افزود: گروه بهمن با هدف افزایش ظرفیت تولید و عرضه محصولات جدید راه اندازی بهمن موتور دو را در دستور کار قرار داده است.

 

بیوک علیمرادلو


کشنده های جدید گروه بهمن سال آینده وارد بازار می شوند


وی همچنین با توجه به پروژه خط تولید موتور کم مصرف تیوان در گروه بهمن ، بهره برداری از فاز نخست طراحی و تولید موتور کم مصرف تیوان را فروردین سال 1400 اعلام و اضافه کرد: با اتمام مرحله مونتاژ و ماشین کاری، فاز نخست تولید موتور تیوان با ظرفیت سالانه 250 هزار دستگاه ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد.

علیمرادلو در ادامه با توجه به امکان احتمال رفع تحریم ها به وجود زیرساخت های لازم گروه بهمن برای همکاری مجدد با شرکای خارجی اشاره و خاطر نشان کرد : در صورت رفع تحریم ها به دلیل زیرساخت های موجود در گروه بهمن امکان استارت تولید مجدد محصولات هاوال و FAW را داریم.

مدیرعامل گروه بهمن همچنین در خصوص محصولات دیزل این گروه گفت: با رونمایی از کامیونت شیلر شش و هشت تن، هم اکنون تولید بهار سال آینده این محصولات نیز به فروش رسیده است.

علیمرادلو در پایان از عرضه کشنده جدید این گروه در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: علاوه بر این کشنده ، محصولات جدیدی در سال جدید در سیباموتور تولید و عرضه می شود همچنین کشنده های تک جدید FAW از دیگر محصولات جدیدی گروه بهمن است که در سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.
 

کد خبر 130444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha