ثبت سیستمی خودروهای گذرموقت برای مقابله با قاچاق

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: در دو سال گذشته، اطلاعات مربوط به خودرو‌های گذر موقت در بستر سامانه جامع تجارت؛ سیستمی شده است و اطلاعات افرادی که خودروی خود را تحت عنوان گذر موقت وارد کشور می‌کنند حتماً در سامانه ثبت می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، مهرداد جمال ارونقی افزود: گمرک به پلیس راهور در مورد خودرو‌های گذر موقت، نامه ارسال می‌کند و بر اساس آن از طریق سیستم برای این خودرو‌ها پلاک صادر می‌شود و این اطلاعات در اختیار آن سازمان‌ها قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: گمرک در موعد مقرر این خودرو‌ها را بررسی می‌کند و اگر در زمان مقرر، خودرو تحویل گمرک نشود بلافاصله آن را به عنوان خودروی قاچاق به سازمان‌های مربوط گزارش می‌کند و پرونده‌های متعددی هم در این باره تشکیل شده است.

ارونقی گفت: پلیس ناجا می‌تواند به همه اطلاعاتی که در مبدأ برای خودرو‌های ترانزیتی وارد سیستم می‌شود، دسترسی داشته باشد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران افزود: پلیس امنیت اقتصادی در کنار گمرک حضور دارد و همه دسترسی‌هایی که گمرک در خصوص سیستم دارد در اختیار پلیس امنیت اقتصادی است.

 

گذرموقت



ارونقی اضافه کرد: در خصوص شناسه کالا هم تکالیف خود را به صورت کامل اجرا کردیم و مستندات آن موجود است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی ناجا هم گفت: در فرآیند ورود کالا، حمل و نقل کالا، توزیع و انبار کالا نیاز داریم که به صورت سیستمی و برخط، کنترل داشته باشیم تا از زمان ورود و خروج خودرو‌های ترانزیتی آگاه شویم.

سرهنگ جلال امینی افزود: بیش از دو هزار دستگاه خودرو با ارزش بیش از 10 هزار میلیارد را کشف کردیم و 326 فقره پرونده تشکیل دادیم.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا نیز با اشاره به فرایند شماره گذاری خودرو‌های وارداتی گفت: ابتدا باید مدارک و اسناد گمرکی خودرو‌ها ارائه پس از آن؛ اصالت خودرو و سپس هویت مالک، احراز و پس از آن، شماره گذاری شود.

سرهنگ محمدعلی زارع افزود: خودرو‌هایی که پلاک می‌شوند، مستندات قانونی دارند و مدارک آن‌ها در سامانه پلیس راهور وجود دارد.

وی اضافه کرد: فرایندی که خودرو‌ها برای شماره گذاری و پلاک طی کردند کاملاً محرز و مشخص است.

کد خبر 130483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha