کد خبر 130508
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
بارش ها 5 روز در کشور ادامه دارد

برف و باران در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق رخ خواهد داد و بارش ها در پنج روز آینده در برخی استان‌ ها ادامه دارد.

به گزارش پرشین خودرو، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در اکثر مناطق کشور به جز بخش هایی از جنوب و جنوب شرق سامانه بارشی فعالیت خواهد داشت از بعد از ظهر امروز به تدریج از شدت بارش ها در نیمه غربی کشور کاسته شده و گستره فعالیت این سامانه تا بعد از ظهر شنبه در نواحی از سواحل شرق دریای خزر دامنه‌های شرقی البرز و بخش هایی از شرق و شمال شرق کشور خواهد بود.

از اواخر وقت فردا شنبه 16 اسفند سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد و طی روز یکشنبه برای اغلب مناطق کشور جو پایداری پیش‌بینی می‌شود.بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی شمال غرب کشور و سه شنبه در نواحی از شمال شب افزایش ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی شده است. طی پنج روز آینده بارش در نواحی سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در نواحی جنوبی کشور به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز برای بخش هایی از شمال غرب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و فردا در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور کاهش 4 تا 6 درجه دما پیش بینی می شود همچنین طی فردا با جنوبی شدن جریانات برای سواحل دریای خزر و استان اردبیل از افزایش دمای 8 تا 12 درجه پیش بینی شده و از روز یکشنبه تا اواسط هفته دمای هوا برای این مناطق 6 تا 8 درجه کاهش خواهد یافت.

بعد از ظهر امروز و طی فردا در نیمه شرقی و نواحی جنوبی کشور و استان‌های مرکزی، البرز، تهران، اصفهان و سمنان و وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی شده است. امروز خلیج فارس و تنگه هرمز و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان متلاطم و طوفانی پیش‌بینی شده است همچنین امروز و روز یکشنبه دریای خزر متلاطم و مواج خواهد بود.

کد خبر 130508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha