حضور خریداران واقعی نیز بازار شب عید خودرو را رونق نداد / مشتریان سال 1400 را برای خرید انتخاب کردند!

یک مقام اتحادیه نمایشگاه داران خودرو معتقد است با وجود فروکش کردن تب و تاب قیمتی در بازار خودرو کماکان با وجود ابهامات موجود نمی توان پیش بینی دقیقی از جریان قیمت خودرو در سال آینده ارائه داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، به رغم جریان هر ساله بازار خودرو در آستانه شب عید و رونق معاملات، امسال با وجود کاهش قیمت ها و افزایش عرضه در بازار متقاضیان تمایلی به خرید خودرو ندارند چنانچه به گفته فعالان بازار در این شرایط به‌ جزء مشتریان واقعی کسی برای خرید به بازار مراجعه نمی‌ کند.

کاهش قیمت‌ ها در روزهای پایانی سال آن هم در بازار خودرو در حالی ادامه دارد که هر ساله بازار معاملات خودرو در اسفند ماه با رونق نسبی همراه بود و به نوعی کسب و کار فروشندگان خودرو داغ بود اما بررسی بازار نشان می دهد که به رغم سال های گذشته امسال رکود شدیدی در معاملات حاکم است.

با تداوم رکود معاملات در هفته پایانی سال به نظر می رسد متقاضیان همچنان منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند به همین دلیل تمایلی به خرید خودرو ندارند و بیشتر آنها سال 1400 را برای خرید خودرو انتخاب کردند.

در همین خصوص نعمت الله کاشانی نسب نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران خودرو تهران، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به جریان بازار خودرو در هفته پایانی سال، گفت: در روزهای اخیر خرید و فروش‌ ها در بازار به کمترین میزان رسیده است و به‌ جز خریداران واقعی خودرو هیچ مراجعه‌ ای به بازار انجام نمی‌ شود.

وی ادامه داد: با تثبیت نسبی قیمت ارز طی یکی ماه های اخیر، بازار خودرو نیز با آرامشی نسبی همراه شد و تب و تاب قیمتی در بازار فروکش کرد چنانچه این جریان به دنبال کاهش تقاضای کاذب در بازار شرایط متفاوتی را در آخرین ماه سال رقم زد و هم اکنون و در آستانه شب عید موجب رکود شدید معاملات در بازار شده است.

 

بازار خودرو



کاشانی نسب بیان کرد: هرچند نسبت به چند ماه گذشته عرضه خودرو در بازار افزایش یافته و نزدیکی به پایان سال 99 و افت یک ساله مدل خودروها موجب عرضه بیشتر از سوی واسطه‌ها و دلالان شده است اما همچنان تقاضا در بازار همپای عرضه نیست و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال این تقاضا کم و کمتر می شود.

این مقام صنفی در اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به اینکه نوسانات در بازار خودرو به حداقل رسیده است، تاکید کرد : در چنین شرایطی دلالان نقش تعیین کننده‌ای در قیمت سازی ندارند و عمده خرید و فروش‌ها توسط مصرف کنندگان واقعی انجام می‌شود.

کاشانی نسب همچنین در خصوص بازار خودرو در سال آینده گفت: با وجود فروکش کردن تب و تاب قیمتی در بازار خودرو کماکان نمی توان پیش بینی دقیقی از جریان قیمت خودرو در سال آینده ارائه داد.

اظهارات این فعال بازار در حالی نشان از جریان مبهم بازار خودرو در سال آینده دارد که تجربه سال‌های گذشته حاکی از افزایش قیمت‌ها پس از عید دارد با این وجود با توجه به ابهامات نرخ دلار، احتمال گشایش‌های سیاسی و اقتصادی در سال 1400 و برداشته شدن تحریم‌ها نمی توان اظهار نظر قطعی از وضع بازار خودرو و قیمت ها در سال آینده نمود.

در همین حال بررسی آخرین وضعیت قیمتی در بازار خودرو نشان می دهد که طی دو هفته گذشته تغییر محسوسی در قیمت ها صورت نگرفته و ثبات نسبی در بازار قیمتی حاکم است گر چه در برخی خودروها نیز نوسان جزئی در قیمت ها رخ داده است بر این اساس هم اکنون در محصولات ایران خودرو قیمت پژو 206 تیپ دو حدود 185 میلیون و تیپ پنج در محدوده 245 میلیون تومان معامله می شود همچنین سمند سورن با 228 میلیون، پژو 206 صندوقدار 234میلیون و سمند LX حدود 180 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شوند.

در محصولات سایپا نیز پراید 131 در حدود 105 میلیون تومان، پراید 111 نزدیک به 124 میلیون تومان و وانت 151 حدود 107 میلیون تومان معامله می شوند ضمن اینکه تیبا 2 با 125 میلیون تومان، تیبا صندوقدار با رینگ فولادی 117 میلیون تومان و کوییک R در محدوده 140 میلیون تومان خرید و فروش می شوند.
 

کد خبر 130698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha