کد خبر 130832
۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
 چهره تازه پژو با نسل جدید پژو ۳۰۸

پژو همراه با رونمایی نسل جدید مدل ۳۰۸ از چهره تازه مدل‌هایش رونمایی کرد. هچ‌بک جدید پژو برای رقابت با فولکس‌واگن گلف آماده شده و علاوه بر موتور بنزینی و دیزل یک مدل هیبرید-الکتریکی هم دارد.

به گزارش پرشین خودرو، 308 یکی از مدل‌های موفق پژو است. مدل قبلی این ماشین هفت سال پیش بهترین ماشین اروپا شد و کارخانه فرانسوی از نسل‌های مختلف آن بیش از هفت میلیون دستگاه فروخته است.

اما این موفقیت برای به چالش کشیدن فولکس‌واگن گلف، پرفروش‌ترین هچ‌بک اروپا، کافی نبود. همچنین رقیبان دیگر از فورد، تویوتا و اشکودا در سال‌های گذشته جایگاه 308 را تا رده ششم پرفروش‌ترین ماشین در کلاس خود پایین برده است.

پژو در نسل جدید با روشی تازه به رقابت برگشته است. این کارخانه با ترکیب ظاهر متفاوت، امکانات لوکس و اضافه‌کردن موتور الکتریکی به قوای محرکه ماشین امیدوار است بتواند نظر مشتریان بیشتری را جلب کند.

نسل جدید 308 کشیده‌تر و کوتاه‌تر است و در نتیجه ماشین فرمی اسپرت‌تر و فضای بیشتری برای سرنشینان دارد. مهم‌ترین تغییر ظاهر ماشین در جلوپنجره است که از شبکه‌ای ذوزنقه‌ای تشکیل شده و آرم جدید پژو در وسط آن قرار دارد. این جلوپنجره با چراغ‌های باریکی ترکیب شده که بر پیشرفته‌بودن ماشین تاکید می‌کند. 308 اولین مدل پژو است که با این ظاهر معرفی شده است. مدل‌های دیگر در سال‌های آینده به مرور شکلی مشابه خواهند داشت.

تاکید بر فن‌آوری پیشرفته در طراحی اتاق ماشین هم دیده می‌شود. نمایشگر روبروی راننده بالاتر از فرمان قرار دارد که حس یک خلبان را به راننده می‌دهد. این نمایشگر سه‌بعدی است و راننده می‌تواند به سلیقه خود اطلاعاتی را که می‌خواهد در آن نمایش دهد.

 

پژو



نمایشگر لمسی دیگری هم با زاویه به سمت راننده در وسط داشبورد قرار دارد. دسته دنده حذف شده و راننده با حرکت یک اهرم کوچک دنده ماشین را عوض می‌کند.

دو مدل هیبرید-الکتریکی از 308 ساخته می‌شود. مدل قوی‌تر 250 اسب بخار نیرو دارد و پژو می‌گوید می‌تواند با نیروی باتری تا 60 کیلومتر حرکت کند. نیروی قوی‌ترین مدل هیبرید-الکتریکی فولکس‌واگن گلف 245 اسب بخار است و می‌تواند با نیروی باتری تا 80 کیلومتر حرکت کند.

پژو 308 جدید از نیمه دوم سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که ارزان‌ترین مدل معادل سی‌هزار دلار فروخته شود.

کد خبر 130832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha